28 Şubat 2015 Cumartesi

Kar Tanelerinin Bir Bildiği Var//Debbie Macomber Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^

Yılbaşında okuyacağım kitabı yılbaşından neredeyse 2 ay sonra okuyabildim. Ne kadar hızlıyım değil mi canlar? Neyse geç olsun güç olmasın demişler, uzun zamandan sonra Debbie okudum. En son Bahçemde Yeşeren Düşler'i okumuştum sonra alıp okuyamadım. Her zaman seriye devam etmeyi planlıyorum ama bir türlü kısmet olmadı. Bu sefer yazarın çıkan son kitabını okudum, yılbaşına özel. Ne yalan Debbie'yi özlemişim.



Katherine O'Connor kısaca K.O yeni yıl mektupları yazan biridir. O sırada da sürekli bir iş aramaktadır. Blossom Sokağında ki kafe de zamanını geçiren K.O kardeşini, eniştesini ve ikiz yeğenlerini değiştiren kitabı yazan yazarı hiç sevemez çünkü noel hakkında atıp tutmaktadır. Zaman sonra kafede sürekli takıldıklarını fark eden K.O Wynn Jeffries'le güzel! bir konuşma yapmak ister ama K.O Wynn'i tanıdıkça bazı şeyler değişip, nefret yerini aşk bırakacaktır.




Konu böyle. 
Kitabımız kısacık bir şey çerezlik de diyebiliriz, işiniz yoksa bir günde oturup bitireceğiniz kitaplar arasında. Ben bir günde bitiremedim, okul nedeniyle ama bir oturuşta baya yol katettiğimi biliyorum :D Kitabı sevdim, aşk yumağı gibi ama bazı eksiklikleri vardı sanki. Debbie çok mu hızlı yazmış yada kısa olsun diye mi böyle yapmış bilmiyorum ama bazı şeyler çok oldu bittiye gelmiş, olaylar o kadar hızlı gelişti ki bir an ne oluyoruz dedim. Kafam karıştı açıkçası ama yine de iki faklı insanın farklı düşünüp aşık olabileceğini öğretiyor bize kitap.


Ne demiş büyüklerimiz en büyük aşklar nefretle başlar. Burada da öyle bir tanışma yaşadılar ki çiftimiz bunun sonu fena dedim. K.O'nın yazdığı mektuplar ise süper ötesi, böyle işler gerçekten var mı merak ettim yaa, düşünsenize gidiyorsunuz hayatınızda bazı şeyleri anlatıyorsunuz sizin adınıza mektup yazılıyor, değişik. K.O'yu sevdim ama bazı şeyleri fazla büyüttü sanki ama yazar bunu amaçlamış belli ki. Wynn masum tatlı şey ama onda da bazı şeyler eksik gibiydi aman ne bileyim eksiklikler vardı ama kitap gerçek anlamda güzeldi. 

Kitabımız da geçen diğer karakterlerde K.O. ve Wynn kadar komikler ve sevimliler. Psişik güçlere sahip, kedi sever yakın arkadaş, inat mı inat kardeş ve köpekleri çok sevip de onları halden hale sokan ikiz yeğenler. K.O.'nun ikizleri ayırt etmesini ayakta alkışladım, vay be dedim, gerçekte böyle olmuyor, bilirim ben :P K.O. biraz abartmış dedim ama hak veriyorum hani, öyle bir kitap dünyada fenomen olsa o çocukların hallerini düşünemiyorum. Konumuz yazarımızın diğer kitap karakterlerinin barındırdığı Blossom Sokağında geçiyor, Bir Yumak Mutluluk da var ve bir çok karakter. Anılar tazelendi anlayacağınız, bu anılar tekrardan silinmeden seriyi toplayayım ;)


Kitabı tavsiye ederim, yazarın kalemini sevenler kesin bunu da sever. Bazı eksiklikleri var ama bunu da yukarıda belirttim. Debbie bir süreliğine unuttuğum içinde kendime kızıyorum oysa ki ne güzel yazıyor. Arkadaşlık, dostluk, aile bağları, aşk ve sevgiyi en ince ayrıntısına kadar güzel yazan bu yazarı kitaplığımızdan eksik etmeyelim, etmeyeyim :) 


Kitaba Puanım 5/4


Alıntılar^^

"Hemen dönerim. Dişlerimi fırçalamam gerek."
K.O. odadan çıkarken komşusu kuşkuyla ona bakıyordu. K.O. elinde üstü macun dolu diş fırçasıyla banyodan çıkarak, "Acıktığım zaman yaptığım bir numara,"diye açıkladı. "Ne zaman acıksam, dişlerimi fırçalarım."
"Ne yaparsın?"
"Dişlerimi fırçalarım."
Arkadaşı dikkatle onu süzdü. "Bugün kaç kere dişlerini fırçaladın?"
"Dört...hayır, beş kere....

******

K.O. tekrar esneyip kapıyı kapattı. "Saat kaç?" Erken olduğunu biliyordu, çünkü gözleri yanıyordu ve pencereden içeri gün ışığı sızdığına dair bir işaret yoktu.
"Yediyi yirmi geçiyor. Uyandırmadım, değil mi?"
"Hayır, zaten kapıya bakacaktım." Arkadaşı kahve hazırlamakla o kadar meşguldü ki espriyi kaçırdı.

******
Ah, elbette programına uydururdu. Kesinlikle bir yolunu bulurdu. Wynn'i görmek uğruna K.O. Rainier Dağı'na bile tırmanırdı. 


Evet alıntılarımızda bu kadar, yorumumuz da bitti. Başka yorumlar da görüşmek üzere canlar, sevgi ve saygıyla kalın^^



2 yorum:

  1. ama bana hbr ver dedim yorumu yazınca^.^
    neyse ki takipteyim :D
    yorumunu çok yerinde buldum, katılıyorum sana.
    debbie'yi seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımdan çıkmış iyi mi :/ Teşekkür ederim, Debbie çok iyi bu konuda ;) Her şeyi sınırında, güzelce anlatıyor ;)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D