20 Aralık 2014 Cumartesi

K-Pop Aşkına!! #2 "Exo"

Herkese merhaba^^
Sonunda ama sonunda K.mm'ın ısrarlarına dayanamayıp yazımı yazıyorum :D
Şaka bir yana aradan uzun zaman geçen K-Pop Aşkına!! yazımın zamanı geldi geçiyor bile. Araya giren işler falan derken yazımı yazamadım. Zaten bu yazıyı yazmam için ilk olarak bilgisayarımın hızlı çalışması lazımdı ve aksilik ki bilgisayarımız bozuldu. Bir de bu yazı biraz zahmetli. Maşallah yığınla fotoğraf bulmam lazım hele ki grup 12 kişiyse :O Neyse ki daha 3 senelik olan grubumuza yazı yazıyorum :)

Neden Exo? diyen olursa bloğumun sağ üst köşesine Suju'dan sonra hangi K-Pop grubunu yazayım diye anket başlattım ve Beast ile girdiği rekabet sonucu Exo 21 oy ile kazandı :D
Bu yazımdan sonra yine anketi başlatacağım bakalım Exo'dan sonra şanlı K-Pop grubu kim :))

Vee başlayalım artık değil mi? :)


 SM şirketine bağlı olan grubumuz 12 kişidir. ilk olarak adlarını 2011'de duyurdular ama sadece duyuru ile kaldı. 2012 ve 2013 adları tam olarak duyuruldu. Hele 2013 yılında yeri göğü inlettiler. Şu ana kadar 2 albüm 2 tane de mini albümleri var. Onları birazdan yazacağım ;) Neyse efenim her şey güzel hoş devam ederken grupta sarsıntılar başladı. İlk Kris gruptan ayrıldı. Nedeni ise Suju'dan ayrılan Kibum ve Hangeng olaylarının aynısı olup, SM nin üyelere iyi davranmaması diye gösterildi ki biz zaten şahidiz buna, ne kadar iyi davrandıklarının!! Kris'den sonra düzelmeler olur dendi ama Baekhyun skandalı (üye tanıtımında bahsedeceğim) patlak verdi. Fanlar Kris'in olayı kapansın diye bu skandal çıktı dediler ama iç yüzünü hiç bir zaman öğrenemeyeceğiz!! Hadi ona da fanlar alıştı ta ki son olaydan sonra! Lulu tabiriyle seslendiğimiz Luhan ise bir anda sağlık sorunlarını bahane ederek gruptan ayrıldı. Herkesten beklerdim de Sehun'un Lulu'sundan beklemezdim. Neyse o da ayrıldı. Şimdi Exo kendi başın devam ediyor ama 2013'de yakaladığı başarıyı biraz zor kazanır diye düşünüyorum. Overdose Mini albümü çıktıktan sonra çıkan bu olaylar Exo'yu fena yaraladığı ise acı bir gerçek.


Şu an için albüm vs. bir şey yok. Sadece konserler, etkinlikler falan devam ediyor diye biliyorum çünkü Suju kadar takip etmediğimi itiraf edeyim :D
Ama önemli bir şey olsa hemen Facebook sayfama düşer değil mi :))
Şimdilik 10 kişi devam eden Exo M'in dağılacağını ve diğerlerinin de solo albüm ile devam edecekleri yazılıp çiziliyor. Şahsen öyle daha iyi olur diye düşünüyorum. Lay'in sesi ve dansı, Chen'in sesi ve dansı bunları hak ediyor. Tao ve Xiu Min de K'ye katılsın olsun bitsin :)))
Nasıl çözüm ama :D


Toplu fotoğraflar da hep 12 kişiler. Olaylar daha yeni olduğu için 10 kişilik fotoğraflar zor bulunur. Gerçi ben halen daha inanamıyorum bizimkilerin ayrıldığına ya neyse :/


Baştan başlayıp kişileri sıralayayım :)
Suho
 Baekhyun
Chanyeol
D.O.
Kai
Sehun
Kris(Çıktı)
Xiumin
Luhan(Çıktı)
Lay
Chan
Tao


EXO-K
 İlk olarak Kore grubundan başlayacağım :)

Suho^^



1991 Kore doğumlu olan Suho'nun gerçek ismi  Kim Joon Myeon. Grubun hem lideri hem zengini hemde ağır başlısı. Diğer üyelere göre gerçekten çok masum ve sempatik duruyor. Kendisini pek severim :D Oppam yerine koymuşluğum var ama fazla takılmam :P


Chanyeol^^



 Suho gibi Kore ve 1991 doğumlu olan Chanyeol grubun kalbi denilebilir. Sesi, rap yapması ve dansı harika. Bir çok K-Pop şarkıcısı ile düet yapan Chanyeol'un baya önü açık. 
Tip ve davranışları olarak çok sempatik biri^^ Hele onun o kıvırcık saçları yok mu :D


Baekhyun^^


Gerçek ismi Byun Baek Hyun olan 1992 doğumlu olan bir diğer Exo üyesi^^ Kendisinin sesi diğer üyelere göre daha güzel. Tabii ooo muhteşem denilecek kadar değil. Hani Suju'da Kyuhyun, Yesung ve Ryeowook gibi sesi iyi olan bir grup var ya, o grubun Exo olanında yer alıyor. Son zamanlarda kendisinin skandalı çıktı, adını bilmediğim SNSD üyesinden bi kız ile beraber. Şu an akıbetleri ne alemde hiç biliyor ve ilgilenmiyorum :P
Çünkü kendisini pek sevmem :P

D.O.^^


1993 Doğumlu olan D.O.'nın gerçek ismi Soo Kyung Soo^^ Kendisi gurubun hem safı, hem sesi güzeli hem minnakı daha sayayım mı :D Biraz önce Baekhyun'a dediğim gibi bu veledin de sesi harika. Kardeşim olsun yakışıklı da ahahahha hele o gözler yok mu :D Neyse, geleceği parlak bir şarkıcı. 'Skandalsız'yolu açık olur inşallah  :) Seviyoruz kendisini ;)


Kai^^


Grubun en havalı üyesi Kai 1994 yılında doğmuş :O bayaa küçük bana göre :P Bebe daha ama taş öhüm öhüm neyse kendisi iyi hoş ama ben pek sevmiyorum pek havalı bebe yaaa :P Danslarda falan hep en önde, Lay ondan daha iyi dansçı ama o Çinli diye arkada ahh SM ahh -_- Tam adı yazmıyor, siz Kai diye bilin ;) 

Sehun^^


Gerçek ismi Oh Se Hun olup 1994 yılında doğan bir diğer üyemiz ise grubun sessiz sakini ama alttan iş yürüten kişisi :P Aslında öyle büyük işler beklemeyin gerçekten sessiz, sakin ama bakışları, söylediği sözler falan komedi :D Lulu ile çok iyi arkadaşlardı ama SM utansın :P Sesi ve dansı harika bir üye^^


EXO-M
Vee şimsi sırada EXO-M var!!^^

Kris^^

Exo-M'in lideri olan Kris'in gerçek ismi Wufan ve 1990, Çin- Kanada doğumlu. Doğum yılına baktığımızda lider olmasının nedenini anlıyoruz :) Gruptan ayrılan ve önceden imzaladığı projeleri, gerçekleştiren Kris'in çıkmasına gerçekten çok üzüldüm. Grubun ağır abisi olsa da severdim kendisini ve halen daha sevmekteyim. SM hayınlık yapmayıp iyi davransaydı şimdi bu durumlarda olmazlardı.
Yakın zaman da bir filmi gösterime girecek, yada girdi bilmiyorum ama oradan sonra bol bol görürüz :) Grupta Rap olarak öne çıkıyordu ve bu alanda gelişmeler yapmasını isterim :)

Xiumin^^

D.O. dan sonra kardeşim olsun dediğim oppa :P 1990 doğumlu olan Xiumin'in gerçek ismi Kim Min Seok. M'in en büyükleri ve lider değil. Kendisi istememiş pek utangaç imiş :D Ayy ama o küçücük gözleri ile yansıtıyor hal ve mimiklerine :D Grupta sevdiğim üyeler arasında ;)

Luhan^^

Gerçek adı Lu Han olan Çinli üyemiz gruptan ayrılan ikinci kişi.1990 doğumlu olan Lulu Çinli. Ayrılması ise o kadar ani bir şekilde ayrıldı ki hepimiz şok oldu. Hiç çıkacak sinyali yoktu gerçi Kris içinde öyleydi ama neyse :/ Namı diğer Lulu da sağlık nedenleri için ayrılmış. Tam olarak olayı çözemedim. Grubu yüzüstü bıraktığı yazılıp çizildi ama nedenini kimse bilemez. K-Pop alanı gerçekten zor. Bizim şarkıcılarımız yaşıyor vaalla onlar ise köle gibi oradan oraya savruluyorlar. Gerçi haklarını da layıkıyla alıyorlar ama gece gündüz iş, uyku yok, sağlık yok yokta yok :/ Neyse derin mevzular bunlar :P
Lulu'nın gelecekte iyi projelerde yer alacağını umuyorum, çünkü kendisinde o potansiyel ve yetenek var;) Yolu açık olsun ne diyeyim ;)



Lay^^

İşte oppam da geldi :P
Belediye çukurlummm <3 Öhüm öhüm neyse, Lay M'in en iyi dansçısı. 1991 doğumlu olup gerçek ismi Zhang Yi Xing olan oppam Çin'li bir üye. Exo için kendi baya baya geliştirmiş ve çok mütevazi biri. O kadar tatlı ki anlatılmaz, hal ve hareketlerine bakılır ;) Yukarıda dediğim gibi dansçılık olarak Kai'den bin kat iyi ama SM'nin ayrımcılık yapması Lay'ide vurmuş, yazık. Ne çektiler beee. Hep sorun M'de farkında mısınız? Neyse. Eğer halen daha Exo'da devam edecekse daha ön planda olmasını isterim, eğer dağılma durumu olursa solo albüm çıkarmalı.

Chen^^

Sesi en iyi olan üyelerden biri olan Chen Kore, 1992 doğumlu olup gerçek ismi Kim Jong Dae'dir. Exo'nun mükemmel seslerinden biri olan Chen gelecek vadeden biri. SM hayatta bırakmaz hatta ve hatta solo albüm bile çıkartır ki çıkarsın şahsen. Gerek dans gerek ses harika. Ses ve dans kadar yakışıklı da velet :P  Benden ay olarak küçük olsa da oppa sıfatı kazanıyor ;)
Not: Dizi Ost'ları da harika^^

Tao^^

Grubun en sessizi olan Tao 1993 ve Çin doğumlu. Gerçek ismi Huang Zi Tao olan Tao'u pek tanımam :P Gerçekten var yok arası bir şey :D Dansı, rap'i falan iyi ama diğerleri gibi pek gündem de yok. O yüzden pek bir şey yazmayı düşünmüyorum ;)


Üyelerimiz bu kadar ;) Çıkmışlar ile şu an 10 kişiler ;) Ben ayırt etmedim. İyi böyle ;)
Ve Şimdi Albümler^^

Tek Şarkılı Albüm^^


 Çıkış tarihi: 30.01.2012
İlk olarak What Is Love ile görücüye çıktı Exo. Hem Korece hem de Çince versiyonu piyasalarda. Albümde sadece tanıtım amaçlı bir tane şarkı var ve kapak böyle ;) Şarkı hep favorim değil ama dinlenilesi ;)

Korece versiyon ;)

Çince Versiyon^^ 

Not: Şarkı tanıdık geliyor mı size de??

İkinci tek parçalık albüm ;)


Çıkış Tarihi: 09.03.2012
 Bu şarkıyı hem dans olarak hemde şarkı olarak beğeniyorum ;) Ama tercihim daha çok Korece versiyonundan yana ;)


Korece Versiyon^^


Çince versiyon^^


İlk Mini Albüm^^


Çıkış Tarihi: 09.04.2012
Mama albümü güzel. Mama şarkısını hem Çince hemde Korece versiyon olarak çok severdim hatta dans ve seslerini konıuşturdukları şarkı ve klip ama İllüminatiyi baya desteklediği ortada o yüzden bu şarkıyı dinlemekten vazgeçtim :/ Arada sırf o başlangıçlar iyi diye oları dinlerim :D

Albümde 6 şarkı bulunmakta bunlar;

01 MAMA (Korean Version)
02 WHAT IS LOVE
03 HISTORY
04 너의 세상으로 (ANGEL)
05 두 개의 달이 뜨는 밤 (TWO MOONS) (feat. Key of SHINee)
06 MACHINE

Listede What Is Love ve History var. Mama ilk mini albüm olduğu için ilk tanıtım amaçlı parça parça yayınlanmış diye anladım :P Ne yalan karışık durum çözemedim :P


Mama Korece Versiyon;

Çince versiyon;

Not: Başı çok sıkıcı atlayın oraları :D Ve Çince versiyon da Lay'e dikkat ;)


İlk Albüm^^


Çıkış Tarihi: 06.03.2013
İlk albüm unvanını alan XOXO albümünde harika şarkılar var ;) Hele Wolf süper. Gerek danslar gerek şarkı olsun harika. Mama kadar güzel olduğunu ve yine dans ve sesin ön planda olduğunu söylemek isterim ;)
Şarkılar hem Çince hemde Korece versiyonlu ;)

Albümde 12 şarkı bulunmakta ;)

01. 늑대와 미녀 (Wolf)
02. Baby, Don’t Cry (인어의 눈물)
03. Black Pearl
04. 나비소녀 (Don’t Go)
05. Let Out The Beast
06. 3.6.5
07. Heart Attack
08. 피터팬 (Peter Pan)
09. Baby
10. My Lady
11. 늑대와 미녀 (Wolf) (EXO-K Ver.)
12. 늑대와 미녀 (Wolf) (Chinese Ver.)


Wolf'dan sonra Black Pearl en sevdiğim arasında hatta telefon zil sesim ;)

Wolf Korece Versiyon;

                                           

Wolf Çince Versiyon;

                                           

Ve en sevdiğim Black Pearl^^

                                           


 Single albüm onlara göre mini albüm :)


Çıkış Tarihi: 04.12.2013
Geçen sene yılbaşıya yakın, yılbaşına özel çıkan albüm. Kapaktan da anladığınız üzere ful yılbaşı konsepti uygulamışlar ;) Ama çektikleri klip eğlenceli olacağı yerine duygusal hemde öyle böyle değil :D

Albümde 6 şarkı bulunmakta ve en gözde şarkı da  Miracles In December ;)

Korean Ver.
01. 12월의 기적 (Miracles In December)
02. Christmas Day
03. The Star
04. My Turn To Cry
05. 첫 눈
06. 12월의 기적 (Classical Orchestra ver.)

Miracles In December Korece Versiyon;


Miracles In December Çince Versiyon;



Hadi o kadar tanıtımdan sonra tanıtın bakalım kim, kim?? :D

İkinci Mini albüm Overdose^^


Çıkış tarihi:15.04.2014
Tanıtımları o kadar güzeldi ki şarkıyı bekle bekle bir hal olduk. Ve beklediğimize değer bir şarkı ile karşımıza Overdose çıktı^^
Burada da hem dans hemde şarkı mükemmel :) Hele o Exo'yu simgeleyen işaretler ve hareketleri çok sevdiğimi söylemek isterim :)

Albüm de 4 şarkı bulunmakta ;)
01. Overdose
02. Moonlight
03. Thunder
04. Run
05. Love, Love, Love

Yine Çiince versiyonlu bulunmakta ;)

Overdose Korece Versiyon;

                                         

Overdose Çince Versiyon;


Bu albümde ne yalan diğer şarkılara bakmadım :P





Son olarak şu sıralar yine Yılbaşına özel sadece D.O. Baekhyun ve Chen'in yer aldığı şarkı yayınladılar ;) Bugün daha yeni gördüm ama pek beğenmedim :P

İşte şarkı ;)

                                              

Chanyeol'un elinden çıkma bir şarkı gibi duruyor  :)


Albümler bu kadar. Şimdi bir düşüncemi dile getireceğim. Albümde geçen bazı şarkılar başka şarkılara benzetiyorum ben. Bir kaçını dinlerseniz sizde anlarsınız ama nden öyle ki? Şarkı yapamıyolar mı acep? Bilemedim :/ Yine sevilesi şarkıları çok ve bir atraksiyon bekliyoruz Exo grubundan. Şu an için sallantıdalar ne yazık ki skandallardan sonra :/

Resimlerimiz^^




Biraz önce profilden ve gözler kapalı halde fotoğraf vardı, burada ise vesikalık fotoğraflar var :D  Böyle daha iyi duruyorlar :)
Ama tipler yaaa, hele Kai'ye dikkat :P


İyi aile çocukları :D 



Exo ve Chibileri^^
Çok güzeller^^




Wolf'a gönderme :D



Dişlere dikkat :D


Oyy Oyy Oyyy



GİFLER^^
En can alıcı yer :D










Overdose'dan kareler^^









Albümde yer almayıp üyelerin söyledikleri şarkılar ve klipler^^

İlk olarak 

                                                 

Bof'un unutulmaz şarkısını söylemiş bizim 3 akıllı :D Ama mükemmel söylemişler :)


                                                  

Chen'ciğimiz It's Love It's Okkey dizisine OST yaptı. Şarkı en en en beğendiğim OST'lar arasında :*
Not: Dizi yorumu en kısa zaman da sizlerle ;)

Birde benim klip olmuş ve sevdiğim video klip, şarkılar var ;)

XOXO


Growl^^


Bu klipte kamerayı takip edip şarkı söylemeleri çok güzel^^

Exo'nun daha bebe olduğunu göstermek isteyen SM okullu halleri ile ilgili drama yapmış. Ama bu Melon Awardsödülleri için ve bildiğiniz Kurtlu Twilight olmuş :D Bir daha izledim de komedi :D



 Artı diğer videodaki gibi şarkıların kısa kısa geçtiği birde ağır dramlı bir drama var. Her ikisi de hem komik hemde çok güzel ;) Bu sebeple SM'yi tebrik ettim :D


İlk benim şarkımla başlıyor <3


Başka bir konuya gelecek olursam^^
Her grubun var mı bilmiyorum ama çoğu takip ettiğim grupların Showtime programları var. Show time üyelerin bir gün içinde yaptıklarını konu alan 1 saat süren bir program. Exo'nun Showtime'ı geçen sene çekildi, grup ayrılmadan. Ben de o sıralar başladım ama 3.5 bölümden sonra devam edemedim. Ama bitirmeyi düşünüyorum çünkü çok komik ve eğlenceli :D 




Showtime'ın Türkçe alt yazılı birinci bölümü^^ Tek unutamadığım şey Kris'in sevmediği ama yediği tavuk :D Cool Kris :P


Exo ile ilgili Türkçe alt yazılı videoları EXO Turkey Ekibi'nden bulabilirsiniz ;)
Ve Showtime'ı izlemenizi öneririm ;) İkinci bölüm de D.O. neler yapıyor neler :D

Yazımın sonuna geldim ;) 
Daha fazla ne yazarım diye düşünüp durdum ve bu kadar yeterli olacağını düşündüm ;) Suju kadar olmasa da sevdiğim bir grup ve sonları hüsranla biterse çok üzülürüm. Keşke Kris ve Luhan geri dönse ama pek umut etmiyorum. Bir kere gitmişlerse gitmişlerdir.
Yakın zaman da yeni albümle dönerler mi bilemeyeceğim ama dönseler iyi olur ;)

Exo'yu tanımayanlar için güzel bir yazı olmuştur inşallah ;) Eğer bir yanlışım var ise söyleyin ;) 
Yayınlandıktan sonra anketi düzenleyip tekrardan size sunacağım. Bakalım 3. K-Pop Aşkına yazısı hangi gruba nasip olacak :D Gönlümde yatan bir grup var ama takipçim ne derse o ;)

Yazımı sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür eder, sevgilerimi, saygılarımı sunarım canlarım :*

Görüşmek üzere, xoxo^^

2 yorum:

  1. exo üyelerini pek bilmem k-pop dinleyiciside değilim ama exo şarkılarından dinlediklerim var 3 tane şarkısı favorim ( Wolf - Baby dont cry - miracles in december ) burda bilmediğim ve merak ettiğim şarkılar var güzel bir yazı olmuş ayrıntılı.. parmaklara sağlık ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Exo daha yeni yeni sevdirmeye başlamıştı ki skandallar fena patlak verdi. Bundan sonra yolları açık olur inşallah diyorum ve bu sayede herkes tanır. 3 yıllık bir sürede zor tanınır. Suju kaç senelik tanımayanlar var. Baby dont cry şarkısı haricinde ikisini de dinliyorum. Hele Miracle In December favorim^^ Teşekkür ederim^^

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın :D