18 Ekim 2014 Cumartesi

OKK 40.Blog Turu Pembe Ve Yusuf//Canan Tan Bir Okurun Gözünden Canan Tan Ve Kitapları.^^


Herkese turumuzun ikinci gününden merhaba^^

Uzun bir aradan sonra yazarımız suskunluğunu bozdu ve merakla beklediğimiz kitabını çıkardı. Kitabın çıkmasıyla aslında bildiğimiz bir konunun sadece nereden nereye hikayesini okuyacağımızı anlıyoruz. Issız Erkekler Korosu'nda geçiyor Pembe Ve yusuf. Onu da okudum ve birazdan bahsedeceğim :)


 İlk olarak Canan Tan ve kitaplarıyla tanışmam yıllar öncesine dayanıyor. İlk kitap okumaya başladığımız sene Canan Tan'ın Yüreğim Seni Çok Sevdi kitabı sürekli karşıma çıkıyordu ve konuyu okuduktan sonra daha yeni tanıyacağım bir yazarın kitabını okumak istedim, aldım, okudum. İşte o günden sonra Canan Tan'ın kitaplarının hayranıyım Kaleminin güçlü olması mı yoksa konuların farklı bir bakış açısıyla yazmasımı beni etkiliyor bilemem ama o gün bugündür kendisini sever, kitaplarını okurum. Gerçi henüz bir kaç kitabını okumadım ama o da en kısa sürede inşallah. :)

Kendisi ile tanışmama vesile olan kitap Yüreğim Seni Çok Sevdi.





İlk serüvenim bu kitapla başladı. Ne kadar karakterdeki Aslı'yı hiç bir okur bende dahil sevmese de en çok sevdiğimiz kitap oldu. Murat ise en en en sevdiğimiz kişiydi. Hele o son! Belki yazar devam ettirir ama kaç seneden sonra pek zannetmiyor, umut etmiyorum. Kitabımız da geçen şiirler ise mükemmel. Bu kitap sayesinde şiiri sevmeyen ben az da olsa şiirlere sempati duymaya başladım :D

İkinci kitap ise Piraye.

 

Başta konusu alışıla gelmiş bir şey ama sonrası işte bizi üzen yerler. Başta çok sevdim, çok beğendim. Sonda da sevdim tabii ki de unutulmaz kitabım ama nasıl bir kitaptı bu. Duygular o kadar derinden yazılmıştı ki okuyup bitirdikten sonra bile kitabın etkisinden çıkamaz insan. Bir daha okuyacağım kitaplar arasında. Konusu günümüz de olan şeylerin kağıda dökülmüş hali. Kaç sene önce yazılmış olsa da halen daha devam ediyor bu durumlar ne yazık ki :/ Neyse kitap hakkında yorumum tekrardan okuduktan sonra olur inşallah :D

Üçüncü kitabımız En Son Yürekler Ölür.



Bambaşka bir kitap daha. Ülkemiz de organ bağışına farklı bir açıyla bakmış Canan Tan. Bu kitaptan sonra insan oturup düşünüyor organ bağışını. Nasıl olacağını bilsem bende yaparım. Bu kitap için değil hayatımız da olup biteni görünce üzülüyor insan. Neyse efenim başta bizi bizden alan aşk ve sonrasında yaşananlar. Her daim elime alıp karıştırdığım kitaplar arasında.

Dördüncü kitap ise İz.


Bu kitap da diğer kitaplara göre çok faklı. Baba kız arasında geçen bağı ve onunla gelişen olayları anlatıyor. Bu kitaba diğerlerine göre pek ısınamadım. Konu güzeldi ve akıcı ama sonuna gelince bambaşka bir şey oldu. Bende az hayal kırıklığı yaratan kitap.


Okuduğum son ve beşinci kitap Issız Erkekler Korosu.


Canan Tan yazdığı bütün kitaplarda ki mutsuz erkek karakteri burada toplamış. Hepsinin hikayelerini tekrardan hatırlıyoruz. Tekrardan üzülüyoruz, bilmediğimiz şeyleri öğreniyoruz bu kitapta. Yazar iyi ki yazmış diyeceğim çünkü unuttuğum bir şey olsa buradan bakıyorum. Pembe Ve Yusuf hikayesi de burada geçiyor ama okuduğum zaman pek aklımda kalmadı :/ Şimdi Pembe Ve Yusuf'u okudukça aklıma geliyor.

Yazarın okuduğum kitapları bunlar. 
 Şimdi okumadıkları.



Evet yazarın bu kadar kitabını okumadım. Bazıları hikayelerden oluştuğu için uzak durdum bazıları da tükendiği için bulamadım. Ama bulduğum da alacağım kitaplar :)

Pembe Ve Yusuf'tan önce çıkan kitabı Hasret.



Henüz okumadığım kitabı. Çok sevilmiş ve çok beğenilmiş artık ne zaman okurum Allah bilir. Neden şimdi alıp okumadığım da bana kalsın :P


Canan Tan ile tanışmam ve kitaplarına olan yorumum böyer. Her bir karaktere faklı bir huy katıp yazan yazarımız aslında ülkemiz de olan şolayları bize sunuyor. Bilinçleniyor ve aa bak neler oluyor diyoruz. Karakterinde özgür düşünen, sevgisi için her şeyi yapan, ezilen, ezdiren vb. bir sürü karakter var. Yeri geliyor kızıyor, yeri geliyor üzülüyoruz. Canan Tan'dan yeni kitaplarının arasının böyle uzun olmasını istemem şahsen :D Gerçekten uzun tutuyor yeni kitaplar arasını. Evet araştırma yapıp kitabını yazıyor ama özlüyoruz yani :) Bu arada yazarımız sadece yetişkinlere özgü kitap yazmıyor çocuk kitapları da mevcut. Onlardan da bir tane okuyup nasıl olduğuna bakmak istiyorum. Günümüz de çocuk kitapları pek iyi değil ne yazık ki :(


Yazar ile böyle tanıştım ve kitapları ise aynı sıra doğrultusunda okudum. Sevdiğim bir yazar. Turun yaptığımız için mutluyum, ilk kitabı çıkacak dendiği zaman ne kadar sevindim anlatamam :) 

Pembe Ve Yusuf yorumumuz yarın sizlerle olacak, bakalım ben neler düşünmüşüm kitap hakkında ;)


Takvimimiz^^
 
18.10.2014
Pudra Tozu-  Canan Tan ile Röportaj.
Fighting!!-Bir Okurun Gözünden Canan Tan Ve Kitapları.

19.10.2014
Yorum

ÇEKİLİŞ

  5 Şanslı kişinin kazanacağı yarışmamız Okuyan Kızlar Kulübü Facebook Sayfasında!!
 
Yorum da görüşmek üzere^^
 
 





2 yorum:

  1. Issız erkekler korosu kitabının böyle bir şeyden bahsettiğini bilmiyordum.
    Hoş Canan Tan'ın sadece 3 tane kitabını okudum sonrasında fazla türk filmi havası verdiği için devam edmedim ama böyle bir durumda tüm kitaplarını okumak istmedim değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Issız Erkekler Korosu'nda bir sürü kişi geçiyor ama bu en acısı. Diğerlerinin de hikayeleri acıklı okumanı öneririm :) Türk havası verse de bir çok önemli konuyu dile getiriyor bence. Mesela Pembe Ve Yusuf da Küçük Gelin kavramını ele almış. Şahsen ne kadar karakterleri bazen beni sinir etse de okunası kitaplar :) Pembe Ve Yusuf'u oku derim :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D