27 Ekim 2014 Pazartesi

Bir Tutam Gündüz Bir Tutam Gece//Kristin Hannah Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Yeni çıkan Kristin kitabından sonra fazla beklemeden elimde olan Kristin Hannah kitaplarından birini okuyayım dedim. 2 kitap arasında kaldım ve sonun da Bir Tutam Gündüz Bir Tutam Gece'ye başladım. Konusu diğer kitaplarına göre çok farklı. Dram üzerine yazılmış kitaplardan sonra bu ilginçti. Bu da dramdı ama yazarın yazdığı konu akıllara durgunluk verecek cinsten.



Julia Başarılı bir psikiyatristir. Olumlu gittiğini düşündüğü hastasının yaptığı olay ise iş hayatını tepe taklak eder. Artık kimse tarafından güvenilmeyen Julia doğup büyüdüğü kasabadan acil olarak çağrılır. Başka seçeneği olmayan Julia ise gider. Kasabanın güvenilir komiseri olan Ellie. Olaysız geçeceğini zannettiği bir günde ağaca tırmanan bir kızı bulduktan sonra olaylar peşi sıra gelir. Kızın bakımını üstlenen kız kardeşler hayatlarına farklı gözle bakıp, geçmişte yaptığı yanlışları bulacaklardır.


Konumuz böyle. 

Detaylı yoruma geçmeden önce  SPOİLER var, dikkat!!!! Okumayan okumasın :/
Kitabımızı sevdim mi bilemiyorum, sadece çoğu yerde sinir olduğum bir gerçek. Başta dediğim gibi kitap diğer kitaplara göre farklı tabii kitaba olan duygum da bu yüzden değişti. Kristin'ın her kitabında aldığım zevki bunda alamadım. İyiydi, hoştu, yine akıcıydı ama ısınamadım gitti. Karakterler de -kimseyi etkilemek istemem- ama Julia karakterini hiç sevmedim. Ellie'yi ise çok sevdim. Julia'yi neden sevmediğime gelirsek küçük yaşta suskun oluşu, ablasına ve arkadaşlarına olan davranışı çok iticiydi. Ama Ellie öyle mi sevgi yumağı ve ilgi bekleyen kişilik.  İki kız kardeş arasında dağlar kadar fark var. Başta böyle değildir zamanla severim dedim ama olmadı.


Ağaca tırmanan kızdan bahsedecek olursam o daha da ayrı mevzu. İlk defa böyle bir konu okudum. Kesin bu tür konulu film izlemişizdir ama kitap bir ilk. Şahsen izlemeyi tercih ederim okumak olmuyor. Kızı daha bebekmiş gibi eğitmek başlangıç şeyleri öğretmek vb. şeyler fazla detay gerektiren bir şey.


Diğer karakterde de sevdiğim sevmediği oldu. Tabii sinir olduğumuz karakterler her kitapta var. Ama bunda farklıydı ne bileyim. Kristin'ı çok severim hatta bu kitabı da diğerleri kadar seveceğimi düşünüyordum ama bir yazarın her kitabı bir olmaz değil mi? İşte bu kitapta onlardan biri. Kristin listesi yapsam en alt basamakta olur :D Yine de pek kötü davranmayayım kitaba, yine duygusal, yine aile sevgisi ve arkadaşlığa önem verem bir kitap. Herkesin bir şeyler bulabileceği ve sizi sonuna kadar duygusala bağlayacak bir kitap.


Mesela ikilem de bırakıyor bizi yazar. O mu bu mu falan. Şu polisiye kitaplarında herkes şüphelidir ama sadece biri çıkar ya burada da sona doğru gerçekler ortaya çıkıyor. Doğrusu ben tahmin etmiştim. Zaten az dikkatten sonra anlaşılıyor, anlaşılmaz ise sonu bekleyin ;))

Yorumum böyle. Tavsiye kısmına gelecek olursam, Kristin sever iseniz bir şans verin derim belki siz benden daha çok seveceksiniz. Size kalmış bir şey :) Bu kitaptan sonra acil bir tane daha Kristin okumalıyım ki yazarıma olan inancım geri dönsün :D Şaka bir yana Uzak Kıyılar çok güzel göz kırpıyor bana :D

Kitaba puanım 5/3.5



Kristin Hannah kitapları ve yorumlarım^^

Gece Yolu yorumu için Tık Tık!!
Evden Çok Uzakta Yorumu için Tık Tık!!
Ateşböceğinin Şarkısı yorumu için Tık Tık!!
Sevgi Uğruna Yaptıklarımı yorumu için Tık Tık!!
Kız Kardeşler Arasında yorum için Tık Tık!!

Okuma sırasına göre ama Ateşböceği Yolu, Kış Bahçesi ve Gerçek Renkler kitaplarını okuyunca bloğum olmadığı için yorumlar burada yok :(


Alıntılar^^

"...Kayalara tırmanırken hayatını tehlikeye atıyorsun. Ben de severken hayatımı tehlikeye atıyorum. Ya hep ya hiç. Eminim sana çok aptalca geliyordur."

*****

"Hayaller böyledir. Onları suyun altında tutamazsın. ..."

*****

"...Aşk seni ilk önce parçalara ayırır, sonra kırık dökük bir oyuncak gibi parçalarını tekrar birleştirir. Bu, yere konmaktır, duracağını söylediğin yerde durup aşkını güçlü tutmaya çalışmak..."

*****

Ocak ayının sonu yaklaşıyordu. Bu ay havanın çelik gibi soğuk olduğu, sinirlerinse buz üstündeki bir araba gibi kolayca kontrolden çıkabildiği bir aydı.



Başka bir yorumda görüşmek üzere^^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D