20 Eylül 2014 Cumartesi

Sır Tutabilir misin?//Sophie Kinsella Kitap Yorumu^^

Herkerse merhaba^^
Uzun seneler önce ilk okuduğum ve ilk göz ağrım olan Sophie kitabı Sır Tutabilir Misin?'i tekrardan okudum. Normalde o kadar okunacak kitap var ki neden böyle bir şey yaptım aklım almıyor ama o sıra da ne kadar kitaplar arasın da göz gezdirsem de şunu okuyayım diyeceğim bi kitap çıkmadı bende özlediğim, ne zamandır bir daha okusam dediğim kitabı okumaya başladım. İyi kide okudum çok iyi geldi. Özlemişim cidden kitabımı <3 Yazarımızı bilen biliyor kadın Cik-lit yazma da usta hemde öyle böyle değil. Her bir kitabı ülkemiz de büyük beğeni topladı ve devam da ediyor ;)


Emma yıllar sonra eline geçen is imkanını iyi sonuçlamak için başka bir ülkeye uçar ama başarılı olamayınca üzüntü artı uçak korkusuyla geriye döner. Ama uçak kötü bir türbülansa girince yanında hiç tanımadığı bir adama ağzına ve aklıma gelen bütün sırlarını söyler. Annesi ve babasından sakladığı, sevgilisinden ve is arkadaşından sakladığı bütün sırları. Uçak sonun da iniş yaptığın da ve düşmediğini anladığın da yanındaki adama neler anlatı ğı aklına gelir. Daha nerede göreceğim diye aklından geçirse de hafta hadi işine gittiğin de gördüğü manzara penye iç açıcı değildir. Uçaktaki adam meğer şirketinin Amerikalı olan ortağıdır. Peki Emma o kadar sırrı anlattıktan sonra şirkette nasıl durabilecektir? Soruların cevapları kitapta^^ 
 Kitabımız böyle, konusu acayip güzel.

 Düşünsenize o sıkıntı da her şeyi anlatıyorsunuz bir de bakmışsınız adam sizin patronunuz. Bence her daim her olursa olsun ağzımızı kapalı tutmalıyız ;D Emma çok sevdiğim bir karakter, zaten Sophie'nin sevmediğim bir karakteri olmadı şu zamana kadar okuduğum kitaplara bakacak okursam :) Sadece kadın karakterler değil erkek karakterler de bir o kadar sevilesi^^

Emma seneler boyunca iş bulmaya çalışmış ve sonun da bu işi bulmuş ama bir de gelin ona sorun. Ailesinin çok sevdiği yeğenlerinden bile iş isteyen Emma'nın kaderi aynı yaa zaten o ailesine çok kızdım ve hiç sevmedim :P Hıııh!
Emma tatlı şey ama çok saf :D Zaten karakter saf olacak ki az sevilsin çok dik başlı olunca birde haddinden fazla gururlu kız okuyoruz kitaplar da :D Sivri zekası ve sırları o kadar komik ki okuyunca siz de çok seveceksiniz :)


Erkek karakterimiz ilk olarak Connor ama olaylar öyle bir gelişiyor ki küçük dilimizi yutuyoruz :D 
Diğer erkek karakterimiz ise Jack wuuuu süper ötesi Ceo yaaa :D Nedir bu Ceoların halleri anlamış değilim. Gerçekte ki Ceolar neden öyle değil hıııh sorarım size ama biliyorum sizde bilmiyorsunuz :( Kötü çok kötü :(
Neyse efenim bir anlayışlı bir sevecen sormayın gitsin, datlu daha ilk dakikadan seviyoruz kendisini ama bir yer geliyor ki alın boğun beni diyor!


Diğer karakterler de Emma'nın ev  arkadaşı ve dostunu çok sevdim :D Çok anlayışlı bir avukat ama diğer arkadaşı tam dayaklık >_< Lakin bir anne var kendisin de kopmalık :D Alıntılar da ne demek istediğimi anlayacaksınız ;)

Sonralara doğru sevdim, kızdım, üzüldüm ve daha çok güldüm. Zaten adı üstünden Çik-lit güldüren ve düşündüren bir kitap. Sophie'nin kitapları benim için hiç bir zaman zaman kaybı kitaplar olmadı. Kendisini çok seviyorum ve en kısa zaman da bütün kitaplarını okuyacağım inşallah ;)
Kadın yazıyor yaa, gel de sevme :D


Bu tarz kitapları henüz okumadım veya okumak istemiyorum tarzında düşünceleriniz varsa ilk olarak bu kitaba bi şans verin derim :) Zaten Çik-lit severler kesin okumuştur onları es geçiyorum :D 
Tez zaman da daha çok Sophie kitapları görürüz eyy Artemis Yayınları^^

Puana geçmeden önce Sophie'nin diğer kitaplarına yaptığım yorumlar^^
Numaran Bende Var İçin Tık Tık!!

Kitaba puanım ise; 5/5

Alıntılar^^

"Bence ölmeyeceğiz," diyor adam. Ama o da koltuğunun kenarına yapışmış. "Sadece türbülans dediler.
"Öyle derler tabii!" Sesimdeki histerikliği ben bile duyuyorum. "Tutup da Tamam millet, buraya kadar. Hepimiz göçüyoruz, diyecek değiller ya."

Alıntıya not: İşte Emma bu!! :D

*****

Hah, tamam. Hani nehir kenarında otururken ben o büyük beyaz kuşlara kaz demiştim, Connor da kuğu sanmöıştı ve tartışmıştık. Kesinlikle. Normal bir çiftiz. Bunu biliyordum.

Alıntıya not: Kesilikle normalsiniz :P

*****

Kendimi bir rüyada gibi hissederek otobüsten iniyorum ve ön kapıya yollanıyorum. Ama Lissy çoktan ulaşmış ve kapıyı açıyor.
"Bu bir otobüs mü?" diye bakakalıyor. "burada ne işi var?"
"Benim otobüsüm," diyorum. "Beni eve getirdi."

*****

"... annem babamla evlenmeden önce bir bilim adamıyla çıkıyormuş, adam onu resmen reddetmiş. Nikahtan üç hafta önce kararını değiştirmiş, inanabiliyor musunuz? Böylece annem de bir gece gizlice adamın laboratuarına girip aptal makinelerin hepsinin fişini çekmiş. Tüm araştırma heba olmuş. Annem hep Emerson dersini aldı der."
"Emerson?" diyor Lissy inanmayarak. "Emerson Davies?"
"Evet doğru! Davies."
"Çiçek hastalığına çare bulmak üzere olan Emerson Davies hani?"
"Eh, annemin duygularıyla oynamadan önce düşünecekti değil mi?"

Alıntıya not: böyle annelerden korkun ve sadece bununla kaldığını zannetmeyin devamı kitapta :D 


Alıntılarımız da bu kadar canlar^^

Başka bir yorum da görüşmek üzere^^





5 yorum:

  1. gerçekten çok eğlenceli bir kitaba benziyor merak ettim ama şu sıralar kitap alamam :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok, çok eğlenceli :) Kesinlikle öneririm :) Kitap aldığınız zaman sepete veya listeye ekleyin derim^^

      Sil
  2. ayy :)) bende bu kitabı çok önceden okumuştum şimdi senin yazını okuyunca tekrar okumaya , eskilere dönmeye karar verdim :)) çok iyi yazıyor bayılıyorum kitaplarına !
    ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ikinci okuyuşum, daha da okurum :D Sophei yazıyor yaa :* Okursan tekrardan keyifli okumalar^^

      Sil
  3. Ben bu gün aldım kitabı ama şöyle bi okudum falan biraz yani terbiyesizce falan geldi yani 13-14 yaşlarındaki kızlara pek hitab etmiyo galiba 44.sayfadayım ileridemi güzelleşiyo yoksa birinci sayfada neyse 100.sayfadada öylemi ona göre okuyacağımda

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın :D