25 Eylül 2014 Perşembe

Beni Bulun//Michelle Knight Kitap Yorumu^^


Merhabalar^^
En son böyle gerçek bir hikaye ne zaman okudum hatırlamıyorum ama son zaman da okuduğum en duygusal ve bizi dehşete düşüren kitaplardan biriydi. Bir kere konusuna bakınca gerçekten de bunlar olmuş mu diye hayret ediyoruz,11 yıl 3 kadın. Yazılması kolay ama gelin bir de o hayatı yaşamak zorunda kalan insanlara sorun. Çektikleri sıkıntı, zorluklar insan hayalinin üstün de. Konusuna bu şekilde değiniyorum. 


Kitabımıza başladığımız Michelle'in daha çocukluktan başlıyor hayatla sınavı. Başından geçenler daha küçüklükten insanın tüylerini ürpertiyor. Evsizlik, ailenin vurdum duymazlığı falan. Kitabımızı daha iyi anlayalım diye Martı Yayınları arasına bir kaç fotoğraf eklemiş yada zaten ekliydi bilmiyorum ama bununla bağdaştırıp daha iyi anlıyoruz. Okumaya devam ettiğim zaman da konu hakkında daha çok bilgi almak istedim. Mesela bu pislikliği yapan adamın nasıl biri olduğunu merak ettim nasıl bir ruh halindeysem artık  Ülkemiz de bu haber o zaman geçmemiş her halde öyle bir habere rast gelmedim. Haberleri görmesem yine aklımda şüphe olacaktı çünkü bu kadar işkenceleri, kötülükleri insanın aklı almıyor.

Michelle'in bir şekilde kurtulduğunu biliyoruz, sonrasın da mahkemeye gidiyor ve aleyhine şahit oluyor bunu yapması büyük cesaret isterdi ve yaptı. Bunun yani sıra böyle bir şeyi kaleme alıp yazmak, kitap çıkarmak ise bundan da büyük cesaret ister. 

Mahkemeden Michelle.

Tabii herkesi bilinçlendirmek, ben bunu yaptım sen yapma gibisinden ama yazdıkça yaşadıklarını kesin tekrardan yaşamak zorunda kalmıştır,  üzücü bir durum. Bir zaman geldi ölmek istedi ama hep onu ayakta tutan şey vardı; oğlu. 


Oğlu olmasaydı bu kadar cesaretli ve dayanıklı olmazdı. Bir çok yerde bize hissettiren duyguları çok farklıydı ama hep bir isteği vardı o da bu eziyeti yapan adama cezasını vermek. Gerçi verildi ve devamında adama ne olduğu biliniyor ama bende Michelle gibi düşünüyorum, keşke yapmasaydı da yaşadıklarını bir bir çekseydi. 

Kitabımız da sadece Michelle yok tabii cani adam 2 kadını daha kaçırıyor. Onlardan da bahsediyor ama gerçek olduğundan pek değinilmemiş ama psikopat her yerde psikopat. Aslında insanların az dikkat etmesi bu kadar zaman tutsak kalmazlardı mesela şimdi göstereceğim eve bakan insan nasıl buna ev der hadi onu geçtim demek çok öyle yerler var peki yan komşu? Peki akraba? Hiç mi değerleri yoktu acaba? İnsan merak etmeden duramıyor çünkü 11 sene hiçte az bir dilim değil ve bunu işkenceleri de ekledin mi hayat denilen bir şey kalmıyor.

11 Yıl tutsak kalınan ev ve Michelle'in küçüklüğü.

Neyse o kadar zamandan, acıdan sonra Michelle yine de ayakta. Şimdi hayata daha başka bir şekilde bakıyor, çıktıktan sonra hayat ne kadar değişmiş olsa da devam ediyor ve tek arzusu oğluna tekrardan kavuşmak.  Bu tür konuları okumayı her insan istemez sonuçta yaşanmış bir şey ve psikoloji meselesi ama daha iyi anlamak ve ona göre anlayıp, yaşamak isteyenler için öneririm. 

 Kitaba tabi ki de puan vermeyi düşünmüyorum.Gerçek acılardan bahsetmiş olduğu için buna değer biçemem, biçemeyiz.

Alıntılara geçmeden önce Martı Yayınlarına çok teşekkürler.



Alıntılar^^

Birkaç tatlı söze aşık olduğuma inanamıyordum. Sevilmeye bu kadar açtım demek.

Alıntıya Not: Beni benden alan yer.

*****

Böyle bir hediye alıyorsam Tanrı gerçekten orada bir yerde olmalıydı. Joey'nin doğduğu gün, hala hayatımın en güzel günü.

*****

Hayatınız sizden çalındıktan sonra en temel şeylere sahip olmak bile sizi mutlu ediyordur.



Son olarak kitabın ilk sayfaların da Michelle önsöz de bize çok güzel bir uyarı da bulunuyor. Sürekli gördüğünüz birini bir gün yada bir kaç gün görmediyseniz hemen bir araştırma yapın ve kaçırılmadığın dan emin olun.

Sevgiler saygılar...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın :D