23 Ağustos 2014 Cumartesi

Kuralsız//Veronica Roth Kitap Yorumu^^

Merhabalar^^
Aylar sonra Uyumsuz serisinin ikinci kitabı Kuralsız'ı okudum. Biraz daha okumamayı düşünüyordum ama üçüncü kitap Yandaş'ı aldıktan sonra kitabı okumak şart oldu. Zaten Tris ve Dört'ü özlemişim. Biraz da kendime kızdım neden arayı fazla uzattım diye çünkü isimleri aklımda tutamadığım için yan karakterlerin azıcık çözmek zor oldu :/ Bu kitabımız da diğer kitap gibi harika. 

Tris son yaşananlardan sonra abisi, Dört ve bir kaç arkadaş ile hayatta tutunmak için Dostluk topluluğuna giderler. Yaşanan olaylardan etkilenen Tris Dört den bazı şeyleri saklamayı uygun görür. Tabi Dört de öyle. Yerleşkelerini ve topluluğu tekrardan ayağı kaldırmaya çalışan Tris bazı fedakarlıklar yapacaktır. O sıra da Uyumsuz'ları ayırt etmek için elinden geleni yapan kişilerden de kendilerini korumak zorundadırlar. 
Tris ve Dört kendileri koruyabilecekler midir? Tris'in verdiği kararlar düzen getirecek midir?
Soruların cevapları kitapta^^
Diğer kitabın yorumu için Tık Tık...

Sonrasın da serinin her iki kitabını da sevdim lakin Uyumsuz yorumum da Tris'ı çok sevdiğimden bahsettim ama burada beni sinir etmeyi başardı >_<


Sanki yazar duymuş böyle dediği mi, ki Kuralsız çıktıktan sonra yorumum gelmişti :P yine okurlarını iyi tanıyor. Olaylar bu kitapta da hiç durmuyor. Arkanı her daim kollaman gerek felsefesi arada yüzünü gösterdi yine de düşmanlar belliydi. Bazı gerçekler ortaya çıkınca Tris ne yapacağını şaşırdı ve doğrusu yerinde olmak istemezdim. Gerçekleri öğrendiğinde ise her şeyin aslında bir yalan olduğunu ve ihanete uğradığını anlıyor Tris. Öğrendiğim de kimin ne yaptığını şok oldum. 


Dört'e gelince tatlım yine aynı ruh haline sahipti ama bazı olaylar ile kendini az geri çekti ama o nasıl bir aşk yaaaaaaaa :D Bazı şeyler yazıcam ama spoiler olur diye susuyorum^^ Sadece bir tane Dört!!!! :*

Aynen öyle Eser'cimm :D 

Her bir sayfası olay, skandal ve ekşınla kaplı. Doğrusu Tris'in bu olaylara karşı yaklaştığı tavırı pek desteklemedim ama işte yazar ne yapacağını iyi biliyor. Maşallah her bir şoku yaşattı bize sağ olsun Veronica :) 

Sevdiğim çok yeri oldu hele Cristina ve Dört'le olan yerler^^ 
Kitabımızın sonu tatmin ediciydi ve merak duygusu ile kapağı kapattım.
Şimdi Yandaş da sıra. Kitap biter bitmez Yandaş'ı elime alıp az da olsa baktım sayfalara bir de ne göreyim  burada Dört'de bizimle^^ Yani onun duyguları da yer almakta. Hemen okumayı düşünmüyorum, seri bitiyor çünkü :( Ne acı verici bir şey :'( 

Neyse Dört'ün duygularını okumak farklı olacak. Ditopya serilerini sevenler yada ben okumam Ditopya diyenler bence bir kez daha düşünün ve Uyumsuz serisine başlayın. Pişman olmayacaksınız benden söylemesi^^ 

Not: Halen daha filmi izlemedim. My Twin kız pek uymamış, onu izleyip kitap daki duygu ve düşüncelerimi değiştiremem dedi ve izlemedik. Ama ben sadece Dört için! :P izleyeceğim ;D


Şu sıralar da Kuralsız çekilmekte. Haberleri alıyoruz :) En kısa zaman da izleyeyim filmi bari.
Son olarak serinin yan kitabı sayılan bir kitap çıktı Four adında. Daha yeni olduğundan bizde anca çıkar :/


Kitaba puanım 5/5

Alıntılar^^

Ve bazen gerçekleri öğrenmek istiyorsan, bunu istemen gerek.

*****

Hayat da bizi kirlerimizden arındırıp dünyaya tertemiz geri yollasa hoş olurdu. Ama bazı kirler kolay çıkmaz. 

*****

Ona ihtiyacım olduğunu söyleyemem.Onu muhtaç olamam, bu kadar net. Birbirimize muhtaç. olmamalıyız çünkü bu savaşta kimin ölüp kimin kalacağını hiç kimse bilemez.

*****

"Ben önemli falan değili. Herkse ben olmadan da yaşayabilir,"diyorum.
"Herkesten bana ne? Ben nasıl yaşayacağım?"
Başını eğip elleriyle gözlerini kapatıyor. Parmakları titriyor.

Alıntıya Not: Oyyyy Dört :'(

*****

İnsanların katman katman sırlardan oluştuğunu keşfettim artık. Birini tanıdığınızı sanıyorsunuz, onu anladığınızı düşünüyorsunuz ama her zaman sizden sakladıkları bir yanları, yüreklerinin derinliklerine gömdükleri arzuları oluyor. Hiç kimseye tam olarak tanıyamazsınız ama bazen onlara güvenip güvenmemeye karar verirsiniz. 


Başka bir yorumda görüşmek üzere xoxo :D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın :D