16 Ağustos 2014 Cumartesi

Bana Prenses Deme!!//Vefa Enver Kitap Yorumu^^


Selam!!^^
 Aşk Kumarı kitabıyla bizi kendine hayran bırakan Vefa Enver'in en son yeni baskısı ile çıkardığı Bana Prenses Deme!'yi uzun zamandan sonra okudum. İlk çıktığı zaman çok okumak istemiştim ama nedense olmadı, alıp okuyamadım. Sonun da okuyunca da pek bi sevdim. Konu diğer kitaplara göre çok değişik ve güzel. Zaten Türk yazarlarımızın böyle güzel kitaplar çıkarmasına hayranım. 


Nil annesinin bir tanesini babasının ise prensesidir. Her ne kadar herkesin gözünde çocuk gibi hissedilse de arık büyüdüğünü ve çocukluk aşkı babasının sağ kolu Murat'a ispat etmek ister. Gerçekten büyüyüp, serpilince herkesin gözü üstünde olur buna kendinden emin, yakışıklı ve küstah Yiğit'te dahildir. Kafasını koyduğunu yapan Nil hayatın getirdiği acı tercümeleri görür ve her şeyin hayal ve imkansız olduğunu anlar. Nil, Murat'ın gerçekten seviyor mudur? Peki bazı ilk aşklar mutlu sonla bitebilir mi? Yoksa asıl aşk başka yerde midir?

Sorular, sorular ;) Cevaplar için kitabı okuyun derim ;)
Yazarın severek okuduğum artı itinayla kızdığım bir kitabı oldu. Nil ne kadar güzel bir karakter olsa da cıks o inatçı halleri, çocuksu tavrı Yiğit'i eğlendirse de beni sinir etti. Ama sonra ki mücadelesi yok mu işte ona bayıldım. Şahsen onun yerinde olsam yapamazdım :)


Nil'in haline bakınca ilk aşk her zaman pekte ilk aşklık olmuyormuş diyoruz. İlk aşk herkes için önemlidir. Saf temiz duygulardır bizim için ama ya karşı taraf? Neyse derin mevzular bunlar :P Biz devam edelim :))
Yiğit ise oyy oyy oyyy harika bir karakterdi ona da kızdığım yerler oldu ama yüzde doksan yaptıkları hep haklı yereydi. Hatta bir olaydan sonra "Bırak Yiğit yaaa, ne hali varsa görsün!" dedim ;P Ama iyi yürekli, sevecen ve bi o kadar da asabi Yiğit durur mu? Cıks :*


Murat' a diyeceğim yok sadece başka bir kitapta gözüme gözükme diyorum :P 
Kitap bir yere kadar acaba ne olacak diye diye geçti. Olaylar o kadar akıcıydı ki iki günde bitti kitap. Sevdim mi sevdim Nil'in bazı halleri beni verem etse de süperdi. Hele o son yok mu :) Anne, kızın didişmeleri ve kazananın mutluluğu. 


Yazarın her duyguyu en ince ayrıntısına kadar anlatması, aşkı, dostluğu, güveni ve sevgiyi bizlere okurken yaşatmasını severek okudum.
Şimdi yazarın Son baharda çıkacağı kitabı Bana Öyle Bakma!'yı dört gözle bekliyorum. Alıntılara bakınca harika bir kitap daha olacağı orta da. Sabırsızlıkla bekliyorum :)
Kapağa bakacak olursak kitabın içeriğini yansıtan ve uyan başka kapak olamazdı.
Vefa Enver kitabı okumayan varsa bu kitabı öneririm. Gerek konusu, gerek anlatım ve karakteri güzel olan bu kitabı tavsiye ederim. Okurken hem eğlenip, hemde aşkın hiç bir şeye engel olmadığını göreceksiniz^^

Kitaba Puanım 5/4


ALINTILAR

 Nil'in 'Bana prenses deme!' diye çıkışlarını hatırlayınca yüzünü geniş bir sırıtış kapladı. Ne derse desin, Nil'in prenses olduğu ve öyle kalacağını biliyordu. Benim Prensesim, diye geçirdi içinden, öyle olacağını umut ederek. 

****

"Kahveyi siz için, belli ki kafanız yeterince ayılmamış. Hala bulanık görüntüler var."
Bir de sizli bizli konuşmuyor musun? Diye düşündü Yiğit içinden gülerek.
 Bir de sizli bizli konuşmuyorlar mı? Diye geçirdi içinden Murat tiksintiyle. 
Gamze her ikisine de bakıp anlayışla gülümsedi. Bir de sizli bizli konuşmuyorlar mı, biz anlamayalım diye...

****

Eda sırıttı. "Yaşı geçkin değil, bence çok ideal."
"Yaşlı."
"Olgun."
"Ukala."
"Kendinden emin."
"Gösteriş meraklısı."
"Çünkü varlıklı."
Şu Eda'nın da her şeye bir cevabı var yani, diye düşünerek arkadaşına sinir olmuştu.

Başka bir yazımda görüşmek üzere, sevgiler^^



6 yorum:

  1. Ben de aldım kitabı. Ama maalesef bitiremeden bırakmak zorunda kaldım. Aradaki yaş farkı çok fazla bence ve de babam yaşında adamsın gibi replikler beni soğutmaya yetti açıkçası. Şu anda bela diye bir kitap okuyorum. Dex yayınevi. Okudun mu nasıl sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaş farkı biraz sorundu ama ben takmamaya çalıştım. Sonuçta Nil'in yaşı küçük olsa da ve azıcık çocukça davransa da içinde yatan bir yetişkin ve anlayışlı taraf vardı ;) Devam etmeni öneririm, sona doğru çok seversin ;) Okudum canım ama pek benlik değildi ;)

      Sil
  2. Nil ve Yiğit'in yaşları kaç ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil 19 Yiğit ise 30-35 yaşların da hatırladığım kadarıyla ;)

      Sil
  3. Fark bayağı açıkmış. Ama kitabı alıcaklar listemden çıkarmaya niyetim yok :) Cevap için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili admin senin söylediklerine ne kadar katılıyorum bilsen... Yiğit bu kadar harika iken Nil'in bu kadar kibirli, saplantılı ve kendini bilmez oluşu beni ne kadar deli etti anlatamam. Normalde hep kadın karakteri tutarım bir kadın olarak ne var ki Nil'den çoğu zaman öyle nefret ettim ki. Bir kızın gözleri bu kadar mı kör olur bir kız bir erkeğe bu kadar mı saplantılı olur anlayamadım. Ben genelde yabancı kitaplar okurum. Dolayısı ile erkek ne kadar yakışıklı ukala çapkınsa kadında o kadar dişli olur. Saf değil inatçı ne istediğini çok iyi bilen kararlı kadınlar baş karakterdir. Kızın mantığı o kadar nefret ettirdi ki yani bir kız başka bir erkeği böylesine arzulayıp nefesini her an ensesinde hissedip nasıl gidip ben başkasına aşığım der. Bu tecrübesizlikten öteydi benim için. Ben de genç birisiyim hatta bu kızdan genç ama yazarın güzel anlatımına rağmen böyle saplantılı ve kendini bilmez bir karakter oluşturması bir bayan olarak dahası genç bir bayan olarak rahatsız etti öyle rahatsız ettiki birilerine en azından azıcıkta olsa benim gibi düşünen birine anlatmak istedim ve sonuç kitaba ara verip buraya yazıyorum...
    ESRA I.

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın :D