26 Haziran 2014 Perşembe

Anlaşma//Fatih Murat Arsal Kitap Yorumu^^

Herkese selam^^
Uzun zaman sonra okuduğum Türk yazarımızdan bir yorum yazacağım bugün :) Bir çok kitap kurdu kitabını okumasa da kendisini tanır. Herkesin beğenisini kazanmış kitaplara imza atmış Fatih Murat Arsal, kısacası FMA. Seneler önce o zamanlar bir arkadaş nedeniyle takip ettiğim sayfada yayınlanmıştı Anlaşma. Çok sevmiştim, her bölümü günde bir kere yayınlanıyordu ve ben yayınlandığı saatleri sabırsızlıkla bekliyordum. Tabi o sırada arkadaşı da sürekli sıkıştırıyordum ne zaman gelecek yeni bölüm diye :) Çok sevdiğim bu hikaye kitap olmuş bir de böyle okuyayım dedim. Yine çok sevdim, yine aynı duyguları paylaştım.
Konumuz ise;


Yavuz yakışıklılığı ve sert halleriyle bütün kadınların kalbini çaldığı sıralar da annesinin evlenme baskılarından sıkılmıştır. Bir gün yine annesi tarafından daha çok baskı hisseden Yavuz aklının ucuna dahi gelmeyecek bir şey yapacaktır. Merve küçük yaşta yetimhaneler de büyüyen ve şimdi de okul masraflarını ve geçimini sağlayabilmesi için çalıştığı iş yerinde patronun arkadaşından ilginç bir teklif alacaktır ama ondan önce ona verilen küçük bir görevi yaptıktan sonra. 



Yavuz annesi ile konuştuğu sıra da aklına gelen ilk yalanı söyler ve yanında çay servisi yapan Merve'yi de yalanına ortak eder. Yalanı umduğu gibi gitmeyen Yavuz 5 Gün sonra annesinin isteğini yerine getirecektir.
Konumuz böyle ;)

Arka kapak yazısında da buna yakın bir alıntı var. Konumuz bu şekilde başlıyor ama ilk karşılaşma, anlaşma şartları ve kabul ettirme süreci çok komikti. Zaten Yavuz sert görünümlü ama kalbi yumuşacık olan bir karakter. Merve de uysal gözükse de hakkını sonuna kadar savunan bir karakter. Her ikisini de çok sevdim.


Birazcık Merve yapmam dediği, sözümde kesin duracağım dediği şeyleri sözünü çiğneyip yaptığına sinir oldum :P Kitap da ki tek gözümü batan bu, yoksa kitaba harika çok sevdim. Hele sonu harika, harika^^
Yazarın kitaplarını okuyanlar kitabı akıcı olduğunu bilir, elinize bi aldınız mı hemen bitirirsiniz  ;)
Seneler sonra kitap halinde bir kitabı okumak gerçekten çok güzel, darısı kalemi harika olup henüz kitabı çıkmamış olanlara^^


Tavsiye kısmına gelecek olursak, zaten FMA severler bu kitabı hemen alır ama daha okumamış ve okumak isteyen varsa benden tavsiye ilk Anlaşma kitabın dan başlayın derim ;) Yavuz'u, Merve'yi ve aralarında ki Anlaşma'yı çok seveceksiniz.


Kitaba puanım 5/5

Alıntılar ise;

"Hayır... Yapmıyorum. Sen kimsesiz olduğunu söyledin. Okumak için çalıştığını söyledin. Benim için çok ideal biri... Annemle de konuşan o! Kader maalesef şartları fazla zorluyor."
"Hatta seninle birlikte çok da iyi saçmalıyor!" diye homurdandı Suat.

*****

"Hava çok güzeldi. Arabanın içi sıcaktı! Rahat ol hadi. Nasılsa kıvıracak bir şey bulursun."
"Ne bulayım? Bu nasıl mümkün olur? Lüks bir araba, çok yakışıklı bir adam... Bozuk buzdolabımız için iki gündür beklediğimiz servis olmadığınız çok belli!"


Başka bir yazımda görüşmek üzere^^



4 yorum:

  1. Şahane gelin ve Zor kadını okumuştum ben Anlaşma da ekitap olarak elimde ama henüz başlamadım.
    Diğer ikisindede FMA nın özgünlüğü yakalayamadığını düşünürken burada yine aynısı olması da gözümden kaçmadı.Bu adamın dilini seviyorum ama fazla uyarlama gibi durması da beni üzüyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bu birde Ismarlama Bebek kitaplarını okudum. Yazarın başka kitabını okumadım ;) Sen okuduğuna göre daha iyi bilirsin :)

      Sil
  2. Güzel bir kitaptı kitapta yavuza bayıldım ama aynı şeyi merve için diyemicem çünkü bu bir anlaşmalı evlikte merve hiç bir şekilde sözünde durmadı. Ailesiyle samimi olmamalıydı. Tek ve en önemli kural buyken. Hanhendi sanki bu adamla kırk yıldır sevgiliymiş gibi ısrarla ve bu konuda asi davranarak inadına inadına çok samimi oldu. Kız çok saf gibi görünüp aslında çok kurnazdı. 2 günlük tanıdğın bir adamın karşısına kasıtlı bir şekilde gecelikle falan çıkması. Bu konuda deneyimsiz olmasına rağmen bence çok şeytancaydı. Açıkçası kızı sevmedim. Gerçekten daha masum biri olabilirdi ve yetim hanede büyümesine rağmen güya yavuza sert tavrı olmuyor ama millete heyt höyt yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Ne kadar masum rolüne bürünse de öyle bir kız değildi :/ Bende sizin gibi Yavuz'u sevdiğimi söylemek isterim :D

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın :D