28 Nisan 2014 Pazartesi

OKK 28.Blog Turu Son Kamelya//Sarah Jio Hayatları değiştiren Kamelya ve diğer Çiçekler^^


Turumuzun ikinci gününden herkese merhabalar^^
Bugün her bir üyemiz özel yazıları ile sizlerle olacak, ben ise kitabın adı olan Kamelya ve kitapta geçen bir kaç çiçekten bahsedeceğim :)

Kitabın adı ve kitabı okuyana kadar Kamelya çiçeğini bilmezdim. Bizim burada Kamelyayı bağ, bahçede dinlenmek için oturulan yere derler :D Belki her tarafta böyledir ama isim bana bunu çağrıştırıyordu, ta ki kitabımız çıkana kadar^^
Kapakta ve afişimiz de gördüğümüz kadarıyla çiçek harika bir şey, rengi, şekli ve duruşu ile bakılası. Sadece kapakta olan resim için demiyorum gerçekte de durup bakılası, yanında fotoğraf çekilesi bir şey. :)

Kitabımızla büyük bir bağlantısı var, zaten Kamelya çiçeği ile olaylar başlıyor ve çiçek sayesinde gerçekler ve sırlar ortaya çıkıyor gibi. Bununla ilgili fazla bilgi vermek istemem spoilere girer, o yüzden çiçeklerden bahsedeyim ;)

İlk olarak tabii kide Kamelya çiçeği^^


Kamelya çiçeği geçmişinden, nasıl bir çiçek olduğundan ve nasıl yetiştirildiğinden bahsedecek olursak, çiçeğin soyu taaa uzaklardan benim ilgi alanım olan Uzak doğudan gelmekte. Ana vatanı Çin, Japonya, Güney Kore(Bunda bile bir bağlantısı var, her yerden karşıma çıkması bir rastlantı mı acep?? :D) ülkelerinin dağ ormanlarında yetişir. 


Süs bitkisi olarak kullanılmaktadır, 1600 küsürlü yıllarda ise Avrupa, yani buralara gelmiştir.
Saksıda da yetiştirilen bu çiçek daha çok büyük çaplı, ağaç şeklinde bir çiçektir ve 10 metreden fazla büyüyebilir :O

Çiçeğimiz kışın yetişen bir bitki(ve bunu öğrendiğim iyi oldu, alıp yetiştirmeyi düşünüyordum ama cıks kafaya koydum köyümüze gidince alıcammm) Benim gibi yetiştirmek isteyen olursa da sakın hemen çiçek verecek sanmayın, çiçek verme zamanı sadece Kasım ve Mayıs ayları arası, yani şimdii :D 


Bakımı da zor değil Kamelya'nın, soğuk yerler de yani -20'ler de kalabilir. Güneş alsa da bir almasa da denilen bu çiçek fazla sıcak aylarda tutulmamalıdır. Yıpranır ama sonbaharda yine yapraklanır.
En önemli konu ise sulama, toprağı fazla nem kaybetmediği sürece sulanmaması öneriliyor ve suyunuz kireçli ise fazla kullanmamakta buna dahil. 
Verebileceğim bilgi bu kadar ama daha fazla bilgi ve soru sormak istiyorsanız BU siteye bir göz atın derim ;)

Not: Aslında Kamelya çiçeğini özellikle görmek için çiçekçilere gittim ama sadece fidan satan yerlerde bulabileceğimi söyledi. Ama fidan satan yerler il içinde yoktur o yüzden görme ve resim çekme imkanım olmadı :(

Neyse efenim Kamelya çiçeğinden bahsettik şimdide birazcık Kamelya çeşitlerine bakalım ;)

Reticulata Kamelyası
Kitabımız da geçiyor bu tür, belirli özelliği Somon renkte olması^^
Kırmızı renkli Kamelya çiçeğinden sonra bu da çok güzel :)




Sasanqua Kamelyası
Bu Kamelya çiçeğinin ayıran özelliği ise ayrık ve sık olmaması. Resimde gördüğünüz gibi^^
Bununda rengi çok güzel ;)




Kamelya Çiçeği örneklerimiz bu kadar^^
Şimdi de kitabımız da geçen bit kaç çiçekten bahsedeceğim :)

Kamkat


Kitabımız da ilk geçtiğinde karakter nasıl bir şey olduğundan bahsediyor, o nasıl bir şey deyip hemen bir araştırma yaptım ve karşımda portakalın küçük bir meyvesi çıktı :))
Zeytin büyüklüğünde olsa gerek :) Yemek isterim şahsen, ilgimi çekti :)


Çiçek hali^^



Minyatür portakallara benzeyen Kamkat meyvesi^^

Çarkıfelek Çiçeği^^
^

İlk adı geçtiği zaman seneler boyunca Tv'de boy gösteren program aklıma geldi ne yalan söyleyeyim :D
Çiçeğin rengi ve yapısı harika <3

Not: Bu çiçeği Mor rengini seven Kitap Tutkusu blogunun sahibi ablama armağan ediyorum <3


Bu da kırmızı ve ters bir halde ki Çarkıfelek çiçeği :)

Limon Ağacı^^

Kamkat'ın hemen yanında diye söz etmiş kitap. Hepimiz biliriz limon ağacının çiçeklerini o yüzden fazla söze hacet yok :D 



Lale^^

Kitapta sadece adı geçiyor, bilmeyen kimse yoktur. Hele şimdi de tam mevsimi Lale'nin^^
Harika bir çiçek, gerek rengi gerek yapısıyla.
Bence zarafeti temsil eden bir çiçek^^


Son Olarak da;
Orkide


Bu çiçek için bir şey diyeceğim ama bende kalsın daha iyi sanki :D
Neyse Tv'de öğrendiğim kadarıyla pahalı bir çiçek :) Aslını bilmem ama zor yetiştiği için olabilir de :)
Yine de duruşuyla harika bir çiçek^^


Son olarak bir Dipnot giriyorum;
Sarah Jio yani yazarımızın kitap kapaklarının hepsinde çiçek resmi var^^

Vee özel yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayım :)
Yazıyı yazarken zevk aldığımı bilmenizi isterim :) Bütün yazılarım benim için değerli ama böyle rengarenk olanlar ise bende ayrı^^

Lafı fazla uzatmadan takvimimiz^^

28.04.2014
Pudra Tozu-Bakan ve bakılanın izinde Çocuk bakıcılığı.
Kitap Tutkusu -Ülkemizdeki Sarah Jio Kitapları.
Kütüphanemden Kitap Manzaraları -Sarah Jio'yla Türkiye'deki başarısı üzerine ufak bir sohbet.
Fighting!!-Hayatları değiştiren Kamelya ve diğer Çiçekler.

29.04.2014
Yorum

1 Mayıs'ta çıkacak olana kitabımızın ÇEKİLİŞ'ine katılmak istiyorsanız BURAYI tıklayın derim ;)

Son Kamelya Yorumumda görüşmek üzere^^
Sevgiyle ve çiçeklerle kalın <3





6 yorum:

  1. Reticulata Kamelyası na bayılıyorum. Görsel açıdan muhteşem.Bu arada çarkıfelek çiçeğinin farklı renkleri de mevcut. Annemin bahçesnde beyaz çarkıfelek çiçeği var . Harika bir yazı olmuş teşekkürler. Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kamelyayı bende çok sevdim, eğer çeşit bulabilirsem ondan almayı düşünüyorum ;) Hımm öğrendiğim iyi oldu, bir bakayım ;) Teşekkürler^^ Rica ederimm, size de sevgiler :)

      Sil
  2. aslında bu yazınıza yorum yazmayacaktım ama Kamkat meyvesini tatmak isterim yazısını okuyunca kalanını okumadan bu yazıyı yazdım.... yapma denemek isteme ben denedim yedim sakın sen yapma kaç kendini kurtar o kadar kötü maalesef :( yada illa ki denicem diosan al turunç meyvesini kabuklarını ye arada da ağzına suyundan damlat işte öle bişey maalesef peyyyy... :( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden o kadar kötü mü?? :O Zaten nereden bulacağım buralardan, belki bir gün önüme çıkarsa bakarım tadına, yada senin yöntemi yaparım :D

      Sil
    2. bizim ofise birileri getirdi tadına bakalım diye mevsimi ne zaman nasıl pek bilemiyorum ama eğer Türkiyeye gelmeden önce bulursam kesinlikle alıcam ve sana göndereceğim :) sen kaşındın yapcak bişey yok heheheh :D :D

      Sil
    3. ahahahha çok teşekkür ederimm :) Bir yerde görmüşlüğüm vardı TV de yada başka bir yerde herhalde tam hatırlamıyorum :/ Yeni şeylere fazla açık bir insan değilim(yemekler için sadece) bunu da kitapta baya söyledikleri için merak etmiştim :))

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D