23 Nisan 2014 Çarşamba

OKK 27.Blog Turu Dostluk Tüm Mevsimlerin Adıydı//Danielle Steel Evlat Sevgisi^^


Turumuzun ikinci gününden herkese merhaba^^

Bugün özel yazım olan Evlat Sevgisinden bahsedeceğim. Daha doğrusu okuduğum bir çok aile-dram kitaplarından çocuk sevgisi veya daha bir çok acı tatlı şeylerden bahsedeceğim Bu yazı sadece benim düşüncelerimi kapsamaktadır bu arada :D

Şu an tur yaptığımız kitapta kitap karakterleri çocuk yaştan başlayıp gençlik ve yetişkinlik yıllarını anlatmakta. Buna dayanarak onların yaşadığı zorluklar, sevinçler, güven ve güvensizliği birebir yaşamış oluyoruz o yüzden yabancı kitaplarda sürekli önümüze gelen bu sebep neden?

Acaba gerçekte de böyle mi? Diye kafamızda bir milyon soru :D Şahsen bende bu sorular mevcut, cidden çocuk ve ebeveynlerin çoğu böyleyse üzücü.


Okuduğum bir çok kitapta yaa Ebeveyn çok kötü yada çocuk ailenin sözünü dinlemiyor.
Tabii hep böyle sorunlar yok, sevgi yumağı aileler çok ama sürekli öne sürülen aile içi sorunlar.
Bunlara neden bir sürü sorun var ama kitaplarda hangi konular daha çok ön planda onlara bakacak olursak ilk olarak ebeveynlerin aralarında ki anlaşmazlık ve ayrılmalar.
Bu çocuklarda büyük etki yarattığını görüyoruz, gerek gerçekte gerek okuduğumuz kitaplarda. ister küçük ister büyük olsun aile ayrıldı mı her yönden çok etkilenir ve neye baş vuracağını bilemez.
Okuduğum kitaplar da yüzde doksan severek de evlense çiftler ayrılıyorlar ve olan çocuğa oluyor bu bir gerçek. Ayrılıktan sonra gelen yeni hayat ise daha bir acı çocuklar için.


Sonlarında çocuklar arasında ayrım. Bu her çocuğu etkiler hemde çok derinden. Neden ben ikinci plandayım falan gibi. Buna sebep olan sorunlar büyük yaralara mal olabilir o yüzden önlem almakta fayda var. Ebeveyn ben her ikisini de çok seviyorum diyebilir ama bunu sadece lafta yapar.


Bir başka ve çokça önümüze gelen sorun çocuğun aileyi davranışı. Doğrusu kitaplar da çocuğu büyük biriymiş gibi davranılması ve bu sebep çıkan olaylar.
Çok sıkarsan her şeyi yapar pozisyonuna gelir. 
Ebeveyn sevgisini her daim verir, ama çocuk kabul etmemekte ısrarcıdır. Bunu yapan daha çok ergen çocuklar. Yabancılar da bir ergen kompleksi var anlayacağım kadarıyla. Bu değişik bir şeymiş gibi aman çocuğum ergen deyip bırakan çok ama sıkan da çok. Ergenim ben dağılın leeyyn pozisyonu alan çocuk tabii ki de ebeveynlerine, kardeşlerine diklenecek.



Bir başka büyük sorun ise çocuğun arkadaş çevresi. Evet büyük sorunlar yaratır bu arkadaş çevresi. Hep iyilerle karşılaşılmaz bir kaç arkadaşını kötü yola çeviren dost çok. Aslında çocukta bunun farkında ama arkadaşının sunduğu şeyler onu cezbeder ve ailesini düşündüğü halde okul çevresine ayıp olmasın diye onlarla takılır ama sonu pekte iyi olmaz. Bir yerden sonra artık aileyi de dinlenmez.


Bunlar olumsuz yönleri birde çok iyi olan yönler de var. Aile-drama da sadece sorunlu aileler yok çok iyi olan ebeveyn ve çocuklarda var.
Çocuğun ailesine karşı doğru duruşu, onları kırmak istememesi ve sevgi dolu bir yuvada olduğu gerçeğini bildiği için ailesine öyle davranmakta, tabi ebeveyn de aynısı çocuğuna yapmaktadır. Bu sebeple çok iyi bir yere gelme olasılığı yüksek. Hiçbir şey olmasa bile sevgi, saygıyı öğrenmiştir bir kere. 




Kitap okumasam da az çok bilirim belki bu tür şeyleri ama kitaplar da daha çok geçtiğini bir kez daha dile getirmek istiyorum. Kitabımızın aile-dram olduğunu bildiğimiz için bu yazdıklarım spoiler olmaz bu arada. :)
İlerde okuyacağım kitaplar da yine bu türle karşılaşacağım Ebeveyn ve çocuk arasındaki sorunlarla. 
Toplayacak olursak Evlat sevgisi her daim baki ama bunu dışa vuran da var, sınırında sevende yada hiç belli etmeyen de ve bununla çıkan olumlu ve olumsuz sorunlar.

Sonuç olarak her türlü anne, baba, çocuk ve yaşam var, bunları da yazarlar bize sunuyor. Başta dediğim gibi ne kadar doğru görmedik den sonra bilemeyeceğiz. Çevremiz de oluyor, olmuyor değil ama yabacı ülkeler de daha mı fazla ne acaba? ;) 

Yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayım. Bu yazı da Kübra da kesin katkı da bulunurdu ama söylemedim diyebiliriz :D 

Takvimimize bakacak olursak;

23.04.2014
Pudra Tozu-Danielle’nin Değiştirdiği Bir Hayat
Kitap Tutkusu -Kitap Hakkındaki Yabancı Düşünceler
Kütüphanemden Kitap Manzaraları -Kitabın İzinde Çocukluk Arkadaşlıkları
Fighting!!-Evlat Sevgisi

24.04.2014
Yorum

ÇEKİLİŞ!!
2 kişiye bu kitabımız hediye!
Çekiliş için TIK TIK!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın :D