18 Nisan 2014 Cuma

OKK 26.Blog Turu Hop Çiki Yaya serisi//Mehmet Murat Somer Huzur Cinayetleri Kitap Yorumu^^


Herkese Selam :)
26.Turumuza başladık ve az bilgi verdim size :) 7 kitaplık bir seri olup OKK'deki herkesin ayrı kitaplar okuduğunu ;) Bende Huzur Cinayetleri kitabına talip oldum ve okudum. Takip edenler serinin diğer serilere göre çok farklı olduğunu anlamıştır. Evet çok çok farklı bir kere baş karakterimiz bir travesti, tabi yanındaki arkadaşları da öyle.
İlk defa böyle bir kitap okumanın şaşkınlığı içerisin de birde baktım kitap bitti. Zaten sayfa sayıları az, tabii polisiye olunca merak da edilesi hemen bitiyor ;)

Şimdi biraz konumuz dan bahsedip yorumuma devam edeyim ;)

Travesti kahramanımız çok ünlü bir TV programına Travesti kimliği ile katılır. Program hem sıkıcı hemde çok ilginçtir, çünkü programa telefon eden kişi sunucu ve konuk olan herkesi tehdit eder ama tehdit daha çok kahramanımız içindir.
 Kahramanımız başta hiç oralı olmaz, boş tehdit falan sanır ama yarındası günü yaşanan olay pekte söz de kalan bir şey değilmiş dedirtir. İlk olarak kendini emniyete alır, ama sonradan bilgisayarına ve evine dahi giren bir tehditçi kahramanımıza uykusuz geceler ve korkunç günler yaşatır. Bu işi çözmek polisin işidir ama dostları da tehlike altında olunca bir şeyler yapma vakti gelmiştir.

Konumuz böyle^^

Kitabı okurken hem güldüm hemde çok şaşırdım. Karakterin iç sesi ve konuşması evlere şenlik. Birde Travestilere özel yaşam biçimi ve konuşmayı da katarsak gel de gülme. 
Ben serinin 5.kitabını okudum için tam olarak kişilere adapte olamadım, tamam yazar hepsinden tekrardan bahsetmiş ama önceki kitaplarda kitapta geçen kişilerin de başlarından olaylar geçmiş ve burada az ucundan bahsedince fransız kaldım :D 


Birde okuduğum kitapta büyük sürpriz var ;) Diğer 4 kitapta karakterimizin ismi hiç geçmiyor ama yazar sonunda bu kitapta karakterimizin isminden bahsetmiş. Bunu sizlere söyleyemem sizlerde okuyun sizlere de sürpriz olsun :)
Diğer kitapları bilmem ama bu kitapta yazarımız kendine de bir rol almış, tabi yine yazarlık mesleği ile ;) Karakterin yazar için dedikleri, konuşmaları komikti :)
Hatta biraz dan alıntılar da yazacağım ;)



Sonuna gelecek olursak acayip şaşırdım, konu da yakın biri diyor ama kim kim diye çok düşündüm çıkan kişi zerre aklıma gelmedi iyi mi :D 
Yazarın dili akıcıydı sevdim ben ;)
Seri de çok merak ettiğim kitaplar var onları da yakın bir zaman da okuyacağım, yorum blogum da olacak ;)

Yorumumun sonuna gelmiş bulunmaktayım, şimdi puanım ve sonradan alıntılar^^

Kitaba verdiğim puan 5/4

Ve alıntılar^^

Bana da üstüne basarak amca demişti. Yeni kuşakların biraz densiz yetiştiği bir yana bacak kadar kız kıskançlık krizi içinde bana alenen tavır koyuyor.

*****

Dikkati yüksek, hafızası pırıl pırıl. Herhalde çirkinliğinin farkındaydı. Çocukken inanılmaz hain oluruz. Okulda, sokakta, kızıp incitmek isteyen oyun arkadaşlarından biri söylemiştir. İşte erken yaşta farkına vardığı çirkinliği, zekası ve dikkatiyle örtmeyi öğrenmişti. Güzeller aptal olur lafına inanmam ama haklı bir tarafı da vardır. Güzelin kendini beğendirmek için özel bir şeye ihtiyacı yoktur. İnsanlar onu beğenir. Aklını kullanması gerekmez. Güzel olmadığını farkına varanlar beğenilmek için başka meziyetlerini arar, bulur, geliştirir, sergilerler. Geliştirecek meziyet bulamayan ya aramayan tembeller ise şirin olurlar.

*****

Yılın yarısını Rio'da yaşayan yazarım Mehmet Murat Somer'e gider, başına musallat olur, artık beni yazmamasını isteyebilirdim. Bütün bunlar belki de onun yazdıklarından dolayı başıma geliyordur. Madem yazmıştı, beni misafir etmeliydi.

*****

İsmail Kozalak refakatçi koltuğuna yerleşip kalkmaya niyeti olmadığını belirtmek için kollarını kavuşturdu. Türk filmlerinden zihnime kazınmış babacan baba karakterinin tümünden izler taşıyordu. Gazanfer Özcan kadar mizahı, Hulusi Kentmen gidi tatlı sertliği, Münir Özkul gibi içliliği vardı.

Alıntılarımız da bu kadar :)

Takvimimiz ;)

17.04.2014
Pudra Tozu-Mehmet Murat Somer Röportajı
Kütüphanemden Kitap Manzaraları-Mehmet Murat Somer ve Nar Kitap Üzerine


18.04.2014
Kitap Tutkusu-Buse Cinayetleri Yorum
Fighting!!-Huzur Cinayetleri Yorum

19.04.2014
Pudra Tozu-Aykırı Dünyanın Kokoşluk Masalı
Kitap Tutkusu-Karakterimizin Sinema Aşkı
Fighting!!-Karakterin Örnek Aldığı Kişi Audrey Hepburn

20.04.2014
Pudra Tozu-Peygamber Cinayetleri Yorum
Kütüphanemden Kitap Manzaraları-Jigolo Cinayetleri Yorum

ÇEKİLİŞ^^
Bir kişiye 7 kitaplık seti hediye ediyoruz, yarışmaya katılmak için link Burada!

Yarın Karakterin Örnek Aldığı Kişi Audrey Hepburn yazımda görüşmek üzere :*









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın :D