17 Ocak 2014 Cuma

Günahkar Doğan//Jessica Spotswood Kitap Yorumu^^

Herkese Selaammm!! :)

Bu gün bir kitap yorumu ile karşınızdayım :)
Yılın ilk fantastik kitabını okudum ve yoruma hazır :) Kitabı okurken her bir duyguyu yaşadım hemde nasıl ;) Neyse yorumumun devamında bahsedeceğim ;) Kitabı almak için kararsız kalmıştım her ne kadar kapak beni al, al dese de ;) Kitap için yorum aradım bulduğumda kitap için olumlu yorum görünce sepete eklendi ve ellerimde :) Okumak çok istedim ama okumam gereken kitaplar, sınavlar olunca okuyamadım kısmet bugüneymiş :) İlk defa böyle bir fantastik okudum. Kitap hem orta çağ zamanın da geçiyor hemde fantastik :)


 Kitaptaki baş karakter olan kız kardeşler Cadı ve kendilerini geliştirdikleri kadar büyü yapabiliyorlar :) Konudan birazdan bahsedeceğim :)
İlk olarak kitabın ortaçağ da geçtiğini sonradan öğrendim :) Daha çok şimdi ki zaman da geçer diye aklımdan geçiyordu ama okuyunca o zaman anladım :) Şok oldum diyemem, sevindim aslında ilk olacağı için :)
 Kitapta geçen kurallar, kısıtlamalar ve sırlar insanı kendinden alıyor, ben o dönemde, o halde yaşasam neler yapardım gibisinden aklıma gelmedi değil :)

 Kesin çıldırırdım yada hiç umursamaz :D Ama Cate'nin yerinde olmak hiç istemezdim ;)
Öyle ki kendisine selam veren kişiye kuşkuyla bakıyor, tabii bende Cate bazı arkadaşlar edinince güvenemez oldum, kesin kızın başına bir iş açacaklar dedim, o kadar paranoyak oldum :D


Daha fazla yazmadan konumuza bakalım :)

Cate annesi öldükten sonra cadı olan iki kız kardeşine bakmakta sorumludur. Babası annesinin halen daha yasını sürdüğü için hayattan soyutlanmıştır ve evden sürekli uzakta işlerle ilgilenmektedir. Cate annesinin vasiyeti üzerine kardeşlerini rahiplerden korumalıdır, nedeni hepsi cadı olduğu ve rahiplere göre kötü bir suç olduğu için hapse atılma tehlikesidir. 
Rahipler suçlu suçsuz herkesi hapse atmaya meyilli kişiler olduğu için hiç kimsenin göz yaşına bakmazlar. 
Cate sorumsuz, kafasının dikine giden Maura ve uslu, sözünü dinleyen Tess'i annesine verdiği söz ile kendi pahasına korumak bilincindedir. Ama yaşı geldiği için artık evlenmek zorundadır. Bununla beraber hem çelişkiler hemde sırlar bir bir ortaya çıkar. Bu sırada cadaloz yan komşu ev işlerine karışır ve kızların başına bir mürebbiye getirtir bu Cate'yi daha zor durumlara düşürür. Birde kalbiyle baş etmek zorunda kalır. Bir yanda çocukluk arkadaşı ve şimdi kendisine evlenme teklifi eden Paul, diğer taraftan şehrin kütüphanecinin oğlu Finn.
Her şey karışık bir hal aldığı sırada birde annesinin günlüğünü bulur ve kehanetlerle ile ilgili bilgiler öğrenin. 
Konu böylelikle başlıyor :)

Başta kitabı hakim olamadım, sürekli az, az okuduğumdan olabilir :) Ama sonradan kitap beni öyle sardı ki bırakamadım. Tabii bazı yerlerde çok ama çok kızdım :S Hele sona bir şey demiyorum :/

İlk olarak Cate ne olsa sürekli kendini suçluyor. Yaav arkadaşım sadece sen mi hata yapıyorsun ki hatayı sen yapmadığın halde :P
Birde çoğu yerde çok düşünüyor, ben o kadar ince düşünsem kafayı yerdim her halde, yazarın kızı hasta yapmaması iyi :D 
Kitapta Elena ve Maura var >_< Onlardan söz etmek bile istemiyorum hele de Maura'den :/


Tess, en sevdiğim kız kardeş KALP. Küçük yaşta olsa da çok olumlu düşünceleri vardı, tuttum onu ;)
Paul ve Finn. Paul den çoğu kez şüphe ettim bu oğlanda bir şey var diye ama amasını okuyup öğrenin  :D Çok anlayışlı biri aynı Finn gibi^^
İşte asıl karakter :)) Oyyy kendisini çok sevdim :) Bir insan bu kadar düşünceli olmamalı demi ama :D
Sonra kendisine hayran bırakıyor, bizi bizden alıyor kitap bitince de hayal kırıklığı :(


Kitapla ilgili yoruma gelirsek, kitapta her bölüme başlandığı zaman özel tasarım var ona bittim ^_^

 Ama kitabımız da kelime hataları çok vardı :/ Başlarda yoktu ama sonlara doğru sanki çevirmen işim var hemen bitirmeliyim gibi demiş ve daha dikkatli bakmadan devam edip, hemen bitirmiş :(
Neyse ki okumakta zorluk çıkaracak kadar yoktu :)
Yazarı sevdim, iyi bir anlatım ve konu bulmuş ama inşallah diğer kitapları ilk kitap gibi olup beni birazcık kızdırmaz :D
Sonunu şok geçirerek bitirdim ve tabii ki heyecanlı olarak da :)
Ama "sen ne yaptın Cate?" dedim :O
Öğrenmek istiyorsanız okuyun derim :)
Bu arada kitap bitince belki, büyük olasılıkla bunu yapmış olabilirim;


Kitap kapaklarına gelecek olursak :) 
Bizde çıkan ilk kapak mükemmel ama ikinci kapak için pek öyle diyemeyeceğim :/ Her ne kadar mükemmel olsa da kapaklar orijinal olsaydı diyorum :( Aslında bizim ki de orijinal ama asıl kapaklar bunlar^^
İşte orijinal kapaklar;



Tavsiye kısmına gelecek olursak şahsen kitabı beğendim ve tavsiye ederim. Hem ortaçağ hemde fantastik, okumada yanında yat gibi :) Serinin devamını merak ediyorum, en kısa zaman da olmasa da okumak dileğiyle :D

Alıntılardan önce kitaba puanım ise 5/4


Alıntılar^^

"Umutsuz durumdasınız, ikiniz de. Belki de Elena'ya gidip misafirlere nasıl davranılması konusunda bir şeyler sormalısınız." Paul'ün kolunu tutunca elime gelen kaslarını fark ettim. "Bir yürüyüş gerçekten de çok iyi olu. Lütfen. İkisini de öldürmeden buradan gidelim."

Alıntıya Not: Kardeşler cidden fena :P

*****

Göldeki yansımama bakıp kaşlarımı çattım ve içimden, keşke cadı olmasaydım, diye geçirdim.

******

"O zaman bu konuda onunla anlaşmazlığa düşmek zorunda kalacağız. Zevk almadığınız bir kitabı okumanın ne anlamı var ki?"

Alıntıya not: Adamımsın Finn KALP

*****

"Bu, gün boyunca duyduğum en üzücü şey," dedi Finn elini dağınık saçlarının arasından geçirirken. "Okumak canınızı sıkan şeylerden kaçmanın en iyi yoludur."

Alıntıya not: Gelde hayran olma yaaaa ^_^

*****

Akıllı çocuk. Çiçeklere ve bahçemize düzülmüş iltifatlar kalbime giden en garantili yoldu ve o da bunu biliyordu.

Başka bir yorumda görüşmek üzere sevgiyle ve kitaplarla kalın^^


9 yorum:

  1. Kitabın bölüm başındaki tasarımını bende çok beğenmiştim. Tess ve Finn benim favori karakterim oldu. Hele Tess .. Büyümüşte küçülmüş sanki. Paul'den bende kıllanmadım değil. Cate'in yerinde olmak istemezdim bende. Hem anne , hem abla , hem cadı olmak çok zor. Çıldırırdım maazallah :D İkinci kitabı bende merak ediyorum . Kapak konusuna gelince sana katılıyorum . Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahhha kitap hakkında hem fikiriz iç, dış, konu falan :) Benimde sevdiklerim tess, cate ve finn oldu :) Bir daha ki kitapta neler olacak merak konusu :)) Rica ederim, yorum için ben teşekkür ederim ;)

      Sil
  2. en kısa zamanda alıp okuycağım :) şu anda ejderhanın gözlerini okuyorum ama kitap yorumun hoşuma gitti alıp okumayı düşünüyorum unnicim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stephen King mi okuyorsun??? Ben hiç okumadım o yazar merak ediyorum kitaplarını ;) Al oku bence de :) Sonlara doğru az sinir oldum ama güzel bir kitaptı ;)

      Sil
  3. hey aferdersınuz kıtabın 3.sunu bulamıyorum bana onerebılcegınız varmı sonunu cok merak edıyoprum satın alabılıcegım bı yer buhar25@ yardımcı olursanız sevınırım

    YanıtlaSil
  4. cahıll cadıların 3. bulamıyorum sısters fate kıtapcılar da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yayınevi 3.kitabı çıkarmadı. O yüzden bulamamışsınızdır.

      Sil
  5. yokmudur kımse de ya da sızden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nette orijinal dilinde bulabiliriz belki ama ülkemizde halen daha çıkmadı.

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın :D