24 Ocak 2013 Perşembe

Beklediğim sendin/Amor Towles Kitap yorumu^^


Çıktığından beri merak ettiğim 'Beklediğim sendin' kitabını zevkle okudum ve bitti:)

Yorumumu nereden başlayacağımı bilemiyorum :) Yazarın erkek olup kadın ağzıyla anlatmasına ilk defa şahit oldum ve hiçte beklediğim gibi değildi. Ben nasıl yapabilir ki dedim ama yazar öyle bir kaleme sahip ki yapmış ve döktürmüş. :) Şu ana kadar okuduğum diğer kitaplarda çok ama çok değişikti. Yazarımız Bir kadının hayat hikayesini kaleme almış. Bazı yerlerinde yazar biraz derine girmiş ama ilerledikçe hemen o his kayboluyor. Yazar o dönemden bahsetmiş fazla bilgim olmasa da sayesinde öğrenmiş oldum.

Konusuna gelirsek,

31 aralık 1937 yılının son gününde Kate arkadaşıyla ceplerinde sadece 3 dolar ile geceyi geçirmektir niyetleri ta kii caz kulübüne Tinker Grey gelene kadar. Gece bundan sonra başlar 3 kişi ardı ardına içtikleri içkilerle gülüp eğlenmektedirler. Kendilerine yakın buldukları Tinker'ı daha sonrada görmek isterler ve arkadaşlıkları başlar. Bir kaç buluşmadan sonra başlarına umulmadık bir şey gelir, tabii hepsinin hayatı az da olsa değişir.
 Kate Kontert kendine ait bir ev tutmuştur ve işinde başarını biridir. 1938 yılı onun için ayrıcalıklı bir yıldır umdukları, ummadıkları bir bir olur. Bazı gerçekler kendisini derinden sarsması da çabasıdır.

Yazar o kadar gerçekçi anlatmış ki Kate'nin hislerini bir nebze de olsa anlıyorsunuz. Yaşadığı şok gerçekten  kitabın en şok olayıydı. Bende okuduğum da şok oldum. Bu nasıl bir şok derseniz öğrenmek için okuyun derim :D  Kapağa gelirsek her ne kadar bitirmiş olsam da elim hep kitaplığa gidip alıp tekrar tekrar kapağa bakacağım gibi duruyor. Önsöz de bahsedilen kocasını hiç tahmin etmeyen arkadaşlarıma gelsin :D tahmin ettiğim kişi çıktı ;))

Kitabımızın bir de filmi çıkıyormuş, okuduğumda filme dönüşeceği için sevindim, hatta merak da ettim nasıl olacak, nasıl oyuncular seçecekler diye. Kitaba ve karakterlere uygun hatta kitabın tıpkısını çekerlerse izlenilmez de ne yapılır o film? :D 

Ephesus yayınlarına kitabı okumama vesile oldukları için çok teşekkürler. Yazarımızın diğer kitapları da varsa çıkarmanızı da tabii kide isterimm :))

Tavsiye kısmına gelirsek, bu zamana kadar bütün kitap severler okudu ve olumlu yorumlar alında buna bende dahil, tabii ki okumanızı öneririm ;) 

Son olarak kitabın sonuna Davranış kurallarının yazılması çok güzel olmuş, bizde okuyup uyarız artık :) 

Kitaptan  alıntılarda bulunmak istiyorum;

"Garson kuşkonmaz tabağımı alırken ikinci kadeh şampanyayı içmeme gerektiğini düşündüm. Tuvalete gidip yüzümü yıkamaya karar verdim. Sol ayağıma lacivert ayakkabılarımdan birini giydim, ama sağ ayağımı etrafta dolaştırmama rağmen diğer tekini bulamadım. Hızlı ama düzensiz bir arama yaptım. Gözlerimi salonda gezdirdim. Ayak parmaklarımla daha sistematik bir araştırmaya girişip duruşumu değiştirmeden çizdiğim daireyi mümkün olduğunca genişletmeye koyuldum. Bu da işe yaramayınca oturduğum yerden aşağıya kaymaya başladım.
"İzin verir misiniz?"
Salonun karşı tarafından papyonlu beyefendi masanın önünde duruyordu. Benim bir şey söylememe fırsat kalmaan eğildi. Doğrulduğunda ayakkabım avucundaydı. Cam ayakkabıyı taktim eden kral naibinin resmi hareketleriyle eğilip alindekini dikkatle ekmek sepetinin arkasına yerleştirdim. Ayakkanıyı oradan alıp hemen yere bıraktım.
"teşekkür ederim. Yaptığım çok kaba bir şeydi."
"kesinlikle hayır."

En çok güldüğüm kısım :D 

Puanım :))


Kitabın arka kapak tanıtımı,

Beklediğim Sendin
Yirmi beş yaşındaki Kate Kontent 1937 yılının son gecesini oda arkadaşıyla beraber Greenwich Villagedaki ikinci sınıf bir caz kulübünde geçirmektedir ve ikisi, ceplerindeki toplam üç doları mümkün olduğunca idareli kullanmak zorundadırlar. Masmavi gözlere ve etkileyici bir gülüşe sahip yakışıklı bankacı Tinker Grey kulübe gelir ve yanlarındaki masaya oturur. Bu tesadüfi tanışma ve şaşırtıcı sonuçları, Kateyyi Wall Street firmasının sekreter odasından New York sosyetesinin üst basamaklarına ve Condé Nastın yönetici ofislerine; kıvrak zekâsı ve kendine özgü soğukkanlılığından başka dayanak bulamayacağı seçkin ortamlara taşıyan bir yıllık yolculuğun başlangıcı olur.



Başka yorumlarımda buluşmak dileğiyle, sevgiyle kalın ;)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D