21 Eylül 2012 Cuma

Beni birazda böyle tanıyın ^^






Facebook sayfasında çok güzel bir sayfa sayesinde  Sayfaya buradan bakabilirsiniz :) Röportaj yaptım :)) Genellikle kitaplarla ilgili olan bu röportajıda sizlerle paylaşmak istedimm :D Keyifli okumalar :) 



Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Adım Esra Ercan. 1992 yılının en sıcak ayı olan Temmuz ayında ikizimle beraber Erzincanda dünya'ya geldik :)  halen daha Erzincan'da yaşamaktayım.  Üniversite sınavına hazırlanıyorum, inşallah seneye bir yeri tutturmayı düşünüyorum :)  çevremde nasıl birisiniz diye sorarsanız valla şuana kadar Esra sen böylesin diyen fazla kimse olmadığı için nasıl biri olduğumu bende çözemedim  ama ikizime sorarsanız o detaylı anlatır. :)  bir tane abim var ve söylediğim gibi birde ikizim var. 

Kitaplarla aranızdaki bağı anlatmak ister misiniz ? Sizin için ne anlama geliyor bu hayal mimarları kitaplarımız ?

Kitaplar. İlk olarak kitaplarla tanışmam ne kadar çok uzun sürsede iyiki tanımışım diyorum :)  diğer kitap sever arkadaşların dediği gibi  kitapların hayatımda yeri bambaşkadır. Okuduğum ve bitirdiğim kitapların sonunda başka bir duygu ile bitiriyorum. her okuduğum kitabın karakteriyle birlikte yaşıyorum, onunla ağlıyorum, onunla gülüyorum. bazen düşünüyorumda acaba kitap olmasaydı ne olurdu diye biraz düşünüp pes ediyorum çünkü onlarsız hayat düşünemiyorum. :) İyi ki varlar. 

Ne tür kitaplar sizi cezbeder?

Kitap okumaya başladığımdan bu zamana kadar fantastik, aşk, polisiye ve bir kaç tanede tarih konulu kitaplar okumuşumdur. ama en çok beni cezbeden tür Fantastik :) Fantastik türden vazgeçeceği pek zannetmiyor :) tarihi aşk tarzında 2 kitap okumuşumdur ama beni fazla sardığını söyleyemem :) çok iyitarihi aşk kitapları var şu an onları okumak istiyorum ama yine de sırf şu ön yargımı yıkmak için :) İnşallah ön yargımda yıkılır :) Polisiye türlerine gelince onlarda beni fazla sarmazlar takii geçenlerde tess'in ikiz bedenler kitabını bitirene kadar :) o dakikadan sonra kesin daha fazla polisiye kitabı okumalıyım dedim :) günümüz Aşk kitaplarınıda seviyorumm ama daha çok yerli kitaplar, yabancıda okuyorum ama daha çok tercihim yerli günümüz aşk :)

En sevdiğiniz kitap veya kitaplarınızı bizimle paylaşır mısınız?

hımm bütün okuduğum kitaplar benim için apayrıdır :) tabii hiç beğenmediğim okumakta zorluk çektiğim kitaplarda olmadı değil :)  son zamanlarda okuduğum ve hiç aklımdan çıkmayan kitap Güneş Demirel-Şimdi Benimsin. ve yine hiç unutamadığım kitap Naşide Gökbudak-Hümeyra :)  Hush Hush serisinide hiç unutamam, bazen alıp tekrardan okuyasım geliyor :)  ve son olarakta Kristin Hannah kitapları, tabii en çok da Ateşböceği yolu kitabı


Şimdi de önceki sorumuzu farklı boyuta taşıyalım. en sevdiğiniz kitap karakterlerini bize tanıtır mısınız ?

Şimdi Benimsin'in Fırat ve Elif'i :) okuyanlar bilir bu iki karakter hayatta unutulmaz ikiside çok acı çekti, çok şey gördü :(  Hush hush serisinde gizemli meleğimm Patch. Kendilerini çok severim. Tabi ki her kitapta her karakteri çok severim ve keşke gerçek hayattada olsa derim ( tabii fantastikler için geçerli değil :) ) Ama bunlar ayrı  :)  Son olarak yine Patch diyorumm  :))



" Okudum ama okuduğuma pişman oldum. " dediğiniz kitaplar var mı ? Kısacası üyelerimize tavsiye etmediğiniz kitaplar ?

Çok az var diyebilirim her kitabı severek okurum binde bir çıkar sevmediğim kitap en son olarak Yüzleşme- juliette Fay kitabı derimm. konusu okuyanlar için güzel olur ama kitapta hep aynı şeyler sonu birşeye bağlanamadı :)  sayfa sayısı fazlaydı ama yine de belki değişir sonu dedim okudum ama hayal kırıklığı :(  başta bu kitabı okumayın diyeceğim kitap. yok  düşünüyorum da gerçekten yok. :)


 Türk yazarlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Takip ettiğiniz ve kitaplarını sevdiğiniz türk yazarlar kimler?

Son zamanlarda yerli yazarlar daha çok okunur oldu, bu muhteşem bir şey :)  Tabii bunda yazarlarımızın da katkısı büyük :)  yabancı yazarlardansa yerli yazarlarımızın kitaplarını daha çok okumayı tercih ediyorumm :)  Takip ettiğim yazarlar yeni kitapları çıkan yazarlarımız Güneş Demirel, İlknur Uğur, Nurgül Çelebi. diğer türlü olarak da Elif şafak, Naşide Gökbudak, Gülşah Elikbank ve son olarak Canan Tan :)  Canan tan kitapları vazgeçilmezimdir.


 Seri kitapları mı seversiniz yoksa değişik konularda okumak mı hoşunuza gider ?

Seri kitapları pek sevmem. Eğer seri kitapları az çıkacaksa ve baştan belliyse ne kadar çıkacağı alır okurumm ama fazla serileri hiç sevmem. tek konulu kitapları daha çok okurumm. tabii ahh bu kitabın devamı olsada okusam dediğimde baya var :)


Kitap okurken, okuduğunuz ortam nasıl olmalı ? Sessiz mi yoksa okurken sözlü veya sözsüz bir seyler dinler misiniz ?

Kitap okuduğum ortam benim için fark etmez :) televizyon açık olsa bile okuduğum kitap sürükleyici birşey ise hiçbir şey dikkatimi çekmez :)   ama bazen oluyor sessiz bir ortam bile olsa kafamı kitaba veremiyorum :) kitap okurken müzik dinlerimm hem sözlü hemde sözsüz :)   mesela bazı okuduğum kitapların şarkıları da vardır  örnek olarak Naşide Gökbudak'ın Hümeyra kitabı için Gökhan Tepe'den çok özlüyorum seni :))


Kitapçıya gidiyorsunuz diyelim. Ruh haliniz yeni kitap kokularıyla birlikte nasıl olur ?

Kitapçıya giderim ama şehrimizde sadece bir kitapçı olduğu için sadece oraya gidiyorum ve çok az kitap var  ama kitabı kendi ellerimle almak da çok isterim o kitabın kokusunu içime çekmek sayfalarını tek tek kontrol edip almakta ayrı bir güzeldir :)


Nasıl kitap kapaklarını seviyorsunuz ? Göz zevkinizden de bahsedebilir misiniz biraz ?

Kitap kapakları daha çok kitabın içini yansıtacak tarzda olmalı, konuyla alakadar olmayan kitap kapakları çok saçma oluyor bence :)  göz zevkime uyan kapaklar ise canlı renklerde olan kapaklar. iç karartan kapaklar, konusu güzel bile olsa almak içimden gelmez bazen :)


Bize biraz da kitaplığınızdan bahsedebilir misiniz? Hangi yayınevinden kaç kitap var veya en çok hangi tür mevcut ?

Kitaplığımı öylesine dizmişimdir :)  yani bunlar çok sevdiğim bunlar sevmediğim, bunlar okumadığım kitaplar diye değil :) Hangi yayınevinin kitapları çok derseniz valla düşünüyorum da hepsi aynı sayıda ne bir eksik ne bir fazla :) Tür bakımından da aynı  fantastik tür severim ama diğer türlerler aynı sayıda dır :)

Son olarak bize ve sevgili üyelerimize söylemek istediğiniz bir seyler var mı ?

Son olarak sizlere bu fırsatı ve ilki bana yaşattığınız için çok teşekkür ederim :) Kitaplar sayesinde hayatım okuduğum andan itibaren değişti :)   kitaplar sayesinde çok iyi dostluklar kazandım. Bunun için kitapların gücü adına diyorum  Buradan kitap okumama vesile olan çok sevdiğim öğretmenime sevgilerimi iletiyorum, o olmasaydı şu an burada Güzel bir röportaj yapamazdım  :) onu çok seviyorum :)  tabii yayınevlerine de teşekkürlerimi iletiyorum her ne kadar fiyatlar bizi biraz aşsa da kitap okumamıza vesile oluyorlar  Kitap sever arkadaşlarıma da kitap okumak dan asla vazgeçmeyin, ki zaten vazgeçilecek gibi değil :)
Daha okuyacağımız çok kitap var.
Sevgiyle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D